Halloj,
Jag och en kollega diskuterade idag kring problemet med "skälig" tid till faktura. Alltså hur länge kan ett företag dröja till de fakturerar efter avslutat jobb?

Någon som har erfarenhet eller "vet" hur det ser ut juridiskt?

Mvh,
//H
 
på landet skrev:
Halloj,
Jag och en kollega diskuterade idag kring problemet med "skälig" tid till faktura. Alltså hur länge kan ett företag dröja till de fakturerar efter avslutat jobb?

Någon som har erfarenhet eller "vet" hur det ser ut juridiskt?

Mvh,
//H
Tre år mot konsument.

http://lawline.se/answers/1742
 
Byggherre skrev:
Tre år mot konsument.

[länk]
Instämmer.
 
Halloj,
ok då var det utrett, tack för det. Mycket intressant!

Nu undrar jag dock över vad som hände med alla andra kommentarer till denna tråd?? jag är ju ny här, kollade reglerna men hittade inget!

Mvh,
//H
 
Hej, vilka kommentarer saknar du?
 
Det var flera under gårdagen som svarade inklusive mig själv tex, "hemmapularen", "H" och "glufsglufs" . Finns det ingen admin man kan kolla med, som sagt jag är ju ny här så det kanske finns en anledning
 
på landet skrev:
Det var flera under gårdagen som svarade inklusive mig själv tex, "hemmapularen", "H" och "glufsglufs" . Finns det ingen admin man kan kolla med, som sagt jag är ju ny här så det kanske finns en anledning
Moderatorer: är det något ni kan berätta mer om?
 
Igår installerade vi ett program som ska hjälpa oss att snabba upp forumet, men något gick snett med databasen under arbetets gång. Därför var vi tvungna att gå tillbaka till en backup vi tog innan arbetet påbörjades. Ca 100 i unlägg gick förlorade under missödet.
 
aha se där, då var jag inte helt utarbetat och förvirrad av mitt bygge alltså :p
 
Jaha, se där! då var jag alltså inte utarbetat och i förvirringskoma på grund av mitt bygge som jag började misstänka! Tack för svar.
 
på landet skrev:
aha se där, då var jag inte helt utarbetat och förvirrad av mitt bygge alltså :p
Haha:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.