Hej!

Vi ska göra om vårt badrum. Har nu haft Titania, Bad & Rum samt 3dlimark (3dlimark.com) här för att titta. Väntar fortfarande på offerter.

Har någon av era synpunkter på någon av firmorna, eller tips kanske? Någon annan firma ni kan rekommendera?

Spontant gav Titania bäst intryck när de var här, men det är ju resultatet som är viktigast.
 
H
www.sjonbygg.se

Kan vara ett tips. Är lätta att ha med göra, Prata med Lasse.

Titta på alla offerter du får in att alla kostnader är med.

Någon på forumet rekommenderade dessa

Firman heter Bygg & Kakelarbeten i Sollentuna AB ( 08-444 42 86 )
 
Redigerat:
Sök på Titania på google o du hittar en länk där folk har gett dem dåligt betyg.

De var hos oss o tittade, men vi väljer att gå vidare med andra.
 
Tack för info om Titania, jag hade också sett det på nätet. Känns inte OK att gå vidare med dem. Ingen av firmorna har känts helt hundra och vi är lite villa... Ska försöka hitta någon annan bra, vill ju helst hitta någon på rekommendation.
 
Vi hade Bad & Rum hemma hos oss och de verkade seriösa men när vi ville ha en offert visade det sig att de inte kunde ge någon. De ville inte åta sig uppdraget för det var för svårt???
 
Lustigt det där med Bad & Rum, det var min erfarenhet också. Jag tror att han tre gånger under sitt besök talade om att om det var si eller så så kunde de inte göra jobbet. Kändes som jag skulle sälja in badrummet och inte som om han ville sälja sin tjänst...
 
Kan varmt rekommendera Thomas Rönnskog. Räkna dock med en ganska långa väntetid.
 
Vi anlitade Bad & Rum för en totalrenovering av vårt badrum hösten-08, och är väldigt nöjda! De gjorde en tidplan som de höll punktligt, de var här varje dag och inte något krångel med att de hade massor av andra projekt som de behövde åka mellan. Att de, som någon skrev ovan, inte ville åta sig svåra projekt känner jag inte igen. Vi gjorde om badrummet och intilligande gäst wc till ett stort badrum med dusch, inbyggt badkar, wc, inbyggda skåp mm. Kakelkillen som hade hand om vårt badrum hette Martin, och honom skulle jag mycket väl anlita igen.
På minussidan kan möjlgtvis sägas att de hade oskäliga tillägg på material som inte var specat men inte ingick i priset, tex elprylarna.
 
Hej,Linda
Hur har det gått med badrumsrenoveringen?
Kan du rekommendera ngn som är bra Nu?
 
Hej!

Efter mycket om och men så fastnade vi för Vasa Fastighetsrenovering.
Vi har en kompis som har anlitat dem och varit nöjd, ochdet kändes tryggast.

De börjar nästa måndag, men jag ska försöka återkomma när de är klara, så kan jag säga
om de var bra eller ej.

Hälsningar Linda
 
Hej Linda.
Har du glömt att berätta för oss hur nöjd är du med badrumsrenoveringen?
Mvh Misha.
 
Hej!

Just det! Det hela funkade jättebra och vi är mycket nöjda, både med kontakterna med hantverkarna under tiden och med resultatet.

Hälsningar,
Linda
 
Hej Linda,

Jag och min sambo är också på intåg gällande att renovera om hela badrummet. Skulle du rekommendera Vasa Fastighetsrenovering för det jobbet?

Är det OK om frågar hur stort ert badrum var som renoverades samt vad det var för typ av jobb som utfördes och vad slutpriset blev?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.