Har ett litet men irriterande problem till min stiga park. Ska ta loss knivarna (3st) och har fått bort dom 2 på sidorna men den i mitten sitter som gjuten. misstänker att mutter rostat fast men undrar om någon har någon ide för jag orkar inte hålla fast kniven medans jag ska skruva upp mutter. tänkte det kanske finns nåt sätt att kila fast allt så det bara är att ta i med muttermaskin.
 
Hej.

Jag försökte ta bort knivarna på min Partner rider men hade samma problem som du, de satt som berget.
Jag lät dem sitta och slipade upp dem på plats med en vinkelslip, funkar perfekt. (gissar att du ville slipa)

Mvh / Azkel
 
jo det kan man ju alltid göra men nån gång måste man ju ändå byta knivar. Men det fungerar ju alltid ett tag
Tusen tack
 
Använd en blocknyckel och en hammare funkar inte det så kan du ju alltid värma för de sitte nog i aluminium om jag inte har fel.
 
Milkshaken
annars kan man spänna fast en tving i kåpan, så att ryggen går in emot kniven. alt, ha en kloss oxå.
Sen på med mutterdragaren bara...
 
Funkade alltid att bara köra på med mutterknack för min del. Rätt kraftig sådan men. Skam den som ger sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.