Finns det inget knep att få fram skalenliga fasadritningar
Jag har gjort allt färdigt men det som saknas är just
dessa. Hade man vetat det innan hade jag nog valt ett annat prg. Ja man har kvällen på sig att försöka hitta på en bra lösning=)
 
Kan man inte bara skriva ut fasadritningarna och mäta på skissen? Då kan man räkna ut skalan och skriva den på ritningen. Eller måste det vara 1:200 eller någon annan fast skala?
 
Har lite svårt att se vad allt är på ritningen, finns det ngn WC på botten våningen?
 
Jodå, det finns ett som ligger väggivägg med köket. :)
 
Okej, förstod nästan att nått av de mindre rummen skulle vara WC. Det andra är tvättstuga som är vid groventre? Tycker det ser ut som en trevlig planlösning,
har också ritat upp en med öppen planlösning, har däremot två sovrum på bottenplan. och två på övre plan. Hur många kvadrat är du uppe i?

 
isten; har du fått fasadritningarna att stämma i skala 1:100??
 
Hörredu, jag har gått från 197 till 165. Fick en kalkyl från min byggare som landade på 18000.- /m2 så huset blev lite dyrt. Men nu har jag ritat bort nästan 600000:- :)

Jag är inte riktigt klar med ovanvåningen än. Allrummet är lite smalt och jag funderar på att sätta en kupa där för att få in lte ljus.

Nu är det 107 m2 på bottenplan och 58 på ovanvåningen och det känns som att nu går det inte att göra mindre.
 
18 papp! :surprised:
Är det Taj Mahals arkitekt du anlitat? ;)

mvh
David
 
Det kostar att ligga på topp... :)

Jag har varit tydlig mot min byggare att inte komma med någon glädjekalkyl. Lika bra att från början ta smällen och vara beredd på det än att stå där med arslet vädret och.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.