Hej!

Tänkte fråga om någon någonsin sett en sådan här detalj jag hoppas kunna beskriva.

Jag ska installera en tvättmaskin i ett utrymme som ännu inte har vatten framdraget.
Innan vattnet är på plats vore det toppen om man kan köra en tvätt genom att mata maskinen med vatten från en dunk.

Men kruxet är givitvis att hitta en övergång mellan dunkens kork och slangen till tvättmaskinen.

Nu är ju frågan den om någon sett en sådan infästning som eventuellt skulle kunna användas.

Stort tack på förhand
Fredrik
 
fredand44 skrev:
Hej!

Tänkte fråga om någon någonsin sett en sådan här detalj jag hoppas kunna beskriva.

Jag ska installera en tvättmaskin i ett utrymme som ännu inte har vatten framdraget.
Innan vattnet är på plats vore det toppen om man kan köra en tvätt genom att mata maskinen med vatten från en dunk.

Men kruxet är givitvis att hitta en övergång mellan dunkens kork och slangen till tvättmaskinen.

Nu är ju frågan den om någon sett en sådan infästning som eventuellt skulle kunna användas.

Stort tack på förhand
Fredrik
Det borde ju gå att ordna, men frågan är ju om en dunk räcker. Jag trodde att en komplett tvättcykel drog mellan 50 och 70 liter vatten.
 
Oh fasen!
Jag trodde jag skulle klar mig på 25 liter, men det kan ju vara ide att ta reda på det oxå!
Men har du något tips får du gärna höra av dig.

Mvh
Fredrik
 
Hittade att våran drar 46 liter vatten.
För mig skulle det gå att fylla på med vatten.

Så om någon har något tips på koppling är det välkommet.
 
Tvättmaskiner brukar ha ett minsta tryck som de fungerar med, kan tänka mig att ventilen som släpper in vatten har så liten genomströmning att maskinen inte hinner fyllas innan maxtiden har gått ut. Men lyft upp dunken 10 m så kanske det fungerar, eller en liten pumpautomat.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.