Ännu ett inlägg om att bygga badrum och massa frågor såklart:)

Har blivit rekomenderad Fermacell våtrumsskivor samt Maxit fästmassa multimax( heter nog weber nåt idag). Någon som känner till denna kombination? Sen undrar jag vilken golvbrunn jag ska välja? Vad ska man tänka på? Är de flesta likvärdiga monteringsmässigt och kvalitetsmässigt? Även andra lösningar som rekomenderas är av intresse.

/Johannes
 
jag har använt fermacell och tycker dom funkar bra.
titta inte bara på fästmassan utan begär offert på hela tätskiktssystemet, lämna en enkel ritning med mått och antal genomföringar i golv och vägg, där ingår fästmassa (fix), samt kanske även fog och silicone för att få en rättvis prisbild mellan de olika tillverkarna.
Ska du ha en vanlig brunn är det väl purus eller jafo som gäller, jag tycker dom är likvärdiga i kvalite och montering har dock gått över till jafo vet inte riktigt varför...
 
Lite ändringar.
Den här semestern har vi tänkt att totalrenovera badrummet i vårt fritidshus, vi har laddat i 3år för den här operationen och hade väl först tänkt oss som så många andra gjort och gör att vi ska ha klinker,kakel samt golvvärme. Men nu har vi tänkt om pga av golv och väggreglar är 60cc,( huset ett timmerhus som är byggt 1687) samt att prisbilden och den arbetsmässiga biten ser ganska annorlunda ut jämfört med klinker kakel historien. kanske kan ni hjälpa mig med lite frågor? (vi har tänkt att göra det mesta arbetet själva)

Vilket underarbete krävs vid väv,våtrumsfärg och våtrumsmatta? Är det som vid kakel/klinker? att bygga ett invändigt rum med våtrumsskivor samt tätskikt och fall mot golvbrunn?

Kan man sätta kakel ovanpå väv med våtrumsfärg typ vid badkaret för att göra det mer estetiskt tilltalade?

Vad är det för märken av färg och väv,matta man ska använda? Kan man svetsa mattan själv eller behöver man ha ut en mattläggare?

Har ni några bilder på hur ni installerat golvbrunnen och hur mattans anslutning till den gjorts?


Sååå tacksam för svar:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.