Har nu kollat upp hur många som har "skum" sortering och det är bara en tiondels promille (14 av 104715) som visar de nyaste inläggen högst upp. Alla andra visar äldsta inlägget högst upp.

Mikael_L, morsan och esox71 - börjar ni vänja er eller är det en rejäl försämring?
 
Jag tycker nog att det är en klar försämring hur man svarar på ett inlägg nu jämfört med tidigare. Vad är tanken med "Avancerat läge"?
 
Per Eskilsson skrev:
Mikael_L, morsan och esox71 - börjar ni vänja er eller är det en rejäl försämring?
Tycker det är helt ok!
 
Det är ingen skillnad mellan "Avancerat läge" och "Posta svar".

Skillnaden mellan "Avancerat läge" och "Snabbsvar" däremot är att det går att göra mer när man svarar (infoga smilies, fetmarkera, punktlista osv).
 
Ok, då förstår jag. Det spelar inte så stor roll för mig men det är inte helt intuitivt...

Nu började jag helt plötsligt att prenumerera på alla trådar som jag svarar på. Detta har jag stängt av en gång i tiden men nu kan jag inte hitta hur man gör det. Ny feature? ;)

Edit: det här meddelandet skrev jag mest för att bli forumgud :D
 
Mikael_L
injonil skrev:
Ok, då förstår jag. Det spelar inte så stor roll för mig men det är inte helt intuitivt...

Nu började jag helt plötsligt att prenumerera på alla trådar som jag svarar på. Detta har jag stängt av en gång i tiden men nu kan jag inte hitta hur man gör det. Ny feature? ;)

Edit: det här meddelandet skrev jag mest för att bli forumgud :D
Nu tryckte jag citera för att jag inte orkade scrolla längst ner på sidan. :x
Så mitt inlägg har inget med injonils (eller jo, Grattis injonil!) :)

Personligen tycker jag den omvända sorteringsordningen är grymt skön, jag ser omedelbart de sista inläggen, utan att hålla på och scrolla. Men framförallt behöver jag inte kolla förra sidan för säkerhets skull när jag ser att det just blivit en till sida.

När jag hittade denna feature så blev jag otroligt nöjd. Jag är förvånad att inte fler har denna inställning, men dom har kanske inte upptäckt den eller insett hur bra den är.

Men med avsaknad av svarsknapp högst upp blir det mycket sämre.
Helt ointuitivt så får jag väl citera ett inlägg, och rensa bort citatet om det inte är nödvändigt/lämpligt ...
 
injonil skrev:
Ok, då förstår jag. Det spelar inte så stor roll för mig men det är inte helt intuitivt...

Nu började jag helt plötsligt att prenumerera på alla trådar som jag svarar på. Detta har jag stängt av en gång i tiden men nu kan jag inte hitta hur man gör det. Ny feature? ;)

Edit: det här meddelandet skrev jag mest för att bli forumgud :D
Det ska du inte stänga av för gör du det blir du en sådan där irriterande och oartig typ som inte svarar på frågor som följer ditt inlägg.....;)

Jag läser forumet genom att först trycka "Bevaka" och därefter "Senaste inläggen". Det var flera år sedan det gick att titta i avdelning för avdelning (eller rättare sagt, jag har inte tid med det längre).

Per, Marlene - som en följd av ovanstående skulle jag gärna ha "Senaste inläggen" i snabbmenyn bredvid "Bevaka" och "PM".

Om vi nu ska ta upp smådetaljer kan man också fundera på vem som använder "Mest lästa" "Mest besvarade", "Obesvarade". Kan man inte ta bort dom?
 
Anledningen till att vi tog bort "Posta svar"-knappen var att Marlene tyckte den var onödig och jag hade felaktigt klickat på den istället för på knappen som ligger under formuläret efter det att jag skrivit ett inlägg (och på så sätt blivit av med det jag skrivit). Då hade vi ingen aning om att någon annan skulle tycka annorlunda, men vi bör kanske ändra tillbaka.
 
MathiasS skrev:
Om vi nu ska ta upp smådetaljer kan man också fundera på vem som använder "Mest lästa" "Mest besvarade", "Obesvarade". Kan man inte ta bort dom?
Dessa verkar mest vara kuriosa, "Obesvarade" kan jag tänka mig ha en viss funktion, men de andra är mer för de statistiktörstande medlemmarna...
 
injonil skrev:
Nu började jag helt plötsligt att prenumerera på alla trådar som jag svarar på. Detta har jag stängt av en gång i tiden men nu kan jag inte hitta hur man gör det. Ny feature? ;)
Vi har ändrat standardinställningen för "notifieringar" från att skicka ut ett mail i veckan till att skicka ut ett mail asap eftersom vi tror att användare får svar på sina frågor snabbare då. De som haft någon annan inställning än per vecka påverkas inte.

Du finner dina standardinställningar under Inställningar > Redigera alternativ och rubriken "Förinställt bevakningsläge för diskussioner".
 
MathiasS skrev:
Per, Marlene - som en följd av ovanstående skulle jag gärna ha "Senaste inläggen" i snabbmenyn bredvid "Bevaka" och "PM".

Om vi nu ska ta upp smådetaljer kan man också fundera på vem som använder "Mest lästa" "Mest besvarade", "Obesvarade". Kan man inte ta bort dom?
Tanken med att lägga "MathiasS Mina inlägg... " på en rad är att de är personliga medan "Senaste inläggen Mest lästa..." är publika. Vi hoppas vidare kunna göra så att även icke-inloggade kan se "Senaste inläggen" något de inte kan göra idag.
 
Ah, tack! :)
 
bonnier skrev:
Dessa verkar mest vara kuriosa, "Obesvarade" kan jag tänka mig ha en viss funktion, men de andra är mer för de statistiktörstande medlemmarna...
Faktum är att Mest lästa är populärare än Senaste inläggen och Mest besvarade. Av 6 klick står Mest lästa för 3, Senaste inläggen för 2 och Mest besvarade för 1. Obesvarade är så ny så den har vi ingen statistik på.
 
Per, jag förstår tanken bakom uppdelningen och den är logisk. Däremot passar den inte med hur jag läser forumet.... :)

Att besöksstatistiken ser ut som den gör talar ju för att upplägget som det är nu är rätt!

Ärligt talat är det ju inte så jäklar noga hur det ser ut faktiskt.
 
Jag fär väl vänja mig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.