Hej har precis börjat elda med ved tja eller en vinter, och som alla vet är ju inte veden det snyggaste o titta på när man bor i ett villa område så min tanke är längs med grannens staket där han har buskar på sin sida stapla upp veden där o sen ett par meter ut på min sida sätta en häck typ tujor då blir allt inbyggt ju. Så min fråga är det helt åt skogen eller kan det funka visst att solen kommer åt mindre men det borde väl blåsa torrt eller? MVH herbet
 
Nää det blir inge bra... bygg en ved bod istället,.. mycke snyggare,...
 
Stapla snyggt istället! :)
 
  • vedstapel317.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför blir det inte bra förutom det kosmetiska?
 
vinden kan inte torka veden.. dåligt med sol kommer åt veden,. nä för mig är veden snyggare som den är el en fin vedbod är väl det bästa
 
Men vinden kommer väl inte åt veden mer i en ved bod?
 
Mikael_L
dubbelbod_s.jpg
 
du ska ju ha ett tak över vedstapeln så det är ju lika bra att också spika på glesa väggar som ovan . Det är ju så snyggt!!!!!
Måla bara på utsidan och kanter av väggplankor - funkar mycket bra , ruttnar ej.
Stappla inte upp till taket så det kan vädra fritt under taket.
En vedbod är alltid snyggare än en presenning så du behöver inte dölja vedboden bakom buskarna. Lägg en golv så inte veden har kontakt med fuktig mark, fex SJ pallar är bra golv. Bygg en vedbod som rymmer 2 års förbrukning om du har plats ....annars ångrar du dej mycket snabbt. :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.