Hejsan

Vi planerar nytt kök. Jag ville först ha svart granitbänk med svart ho.
Efter att ha besökt IKEA och sett att deras fusk-stenskiva i svart fasen va snyggare än en granitskiva så vill jag ha en sån istället.. Problemet bara är att den bara finns i dryga 3m längder, vi behöver 4-5 meter. Skarva känns halvrisigt, gissar att skarven kommer att synas och synas mer och mer med tiden.

Är det någon som har tips på vart man kan köpa snygga svarta stenskivor i långa längder? Behöver även lite tips på matchande svart ho. Vi skall ha svarta vitvaror så antingen bör hon matcha dem, induktionshällen eller bänkskivan.

Några vettiga bra tips? =)
 
Inga bra tips på prisvärda snygga svarta bänkar eller diskhoar?
 
Decosteel har svarta "sten" hoar om jag inte mins fel
 
Svarta diskhoar finns i silgranit med namnet antracit = svart
http://www.blancosverige.com/
En planmonterad sådan i svart diabas, mattslipad är snyggt och otroligt stryktåligt.
 
  • Planmonterad vask (svart silgranit).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planmonterad vask (svart silgranit närbild hörne).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Carinpeter - Otroligt snyggt.. Inte så dyrt heller. Jag var tveksam till äkta granit pga att det är mycket känsligare än den fejkade.
Vet ni om de kan leverera 4-5 meterslängder utan skarv? Hur ser skarvarna ut?

Tessok - Ja, de hade en ho jag vill ha. Skall kolla priserna. Nu är jag i allafall ännu säkrare på att det är svart vi skall ha. Sjukt snyggt.
 
Tyvärr har jag inte sett det än med egna ögon. Det är ett nybygge så vi har inte fritt tillträde. Jag vet inte hur långa skivor de kan leverera, vi har ingen så lång. Prova med att skriva ett mail till hemsidan. Det finns flera Diapoltrådar på forumet som du kan kolla in också.
 
Hej alla,
Carinpeter, hur lång är er totala bänkskiva och vad gav ni för den (totti)? Vi ska nämligen beställa granitskiva till vårat nya hus som vi ska bygga och har fått in en första offert, jag kommer gå ut till flera stenhuggerier för att se om vi kan få ned priset därför skulle det vara intressant att jämföra lite.
Tacksam för svar!
Hälsningar
Lars
 
Holpers: Vi har svart granit, har haft det i två år med tre barn. Det är inte känsligt på något sätt, vi har inga märken av något slag. Det enda är att på blankpolerat syns alla fläckar, med det är lätt att torka av med en mikrofibertrasa.
 
köpte svart granitho i tyskland till halva svenska priset ungefär..
http://networkkuechen.com/
prata med
Dieter Hofemeier där han är bra att ha och göra med..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.