Vill ha innerdörrar med gångjärn med utseende som vanligt stål, dvs silverfärgade. Ett helt orimligt önskemål verkar det som för var jag än letar är det bara mässingsgångjärn eller vitlackerade gångjärn.

Är det någon som har ett tips?
 
Min ytterdörr från Swedoor har i alla fall silverfärgade.Kolla med dom annars..Dooria tror jag har det..i alla fall på dom vi kikat på..

 
Jag har också kollat på Swedoor, men de har då haft vita gångjärn. De på Dooria jag har sett har mässing...

Men de kanske levererar i flera varianter? Det verkar ju lovande att du sett varianter i silverfärgat. Ska prata igen med brädgården idag, rapporterar hur det gick.
 
Jag ringe och kollade nu på Dooria då jag blev lite orolig själv..och jo det finns, så det är bara att säga till att man vill ha ha just den färgen. Puh..nu kan jag pusta ut igen :)


Edit:kollade swedoor också och dom hade i silver också! Bra va ;)
 
Lysande! Säljaren jag pratade med visade mig doorias gångjärn. Han visste inget om Swedoor och tyckte sig inte ha tid att ringa och kolla...
 
Jag har precis beställt mina innerdörrar från Ekstrands (Albertina) med riktiga tappgångjärn i mattkrom. Även låskista är mattkrom.
Det skämmer hela huset med alla dessa guldfärgade plastflärpar som gångjärn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.