Noterar att ni ändrat om i forumets ovankant där man normalt kunde se om man fått PM eller ej. Jag tycker den nya varaianten med "Mina inlägg", "PM" osv är tokrörig -- det går inte att se enkelt om man fått PM eller ej. Resten av inställningarna når man ju ändå om man klickar in på sin profil.

Antalet medlemmar är det ju snyggt att glänsa med, dock räcker det med att göra det någonstans i nederkant på sidorna, kanske ungefär där man normalt listar hur många som läser en tråd.

Snälla, varför meckar ni med dessa grejor i ett liveforum? Välj ut säg 10-50 medlemmar som statisiskt representerar medlemmarna och de dem tycka till i förväg på en utvecklingskopia av forumet. Rent krasst brukar experimenterandet bara bli mög :(
 
Du ser om du fått PM, det står en siffra i parentes efter "PM" som anger hur många nya pm du fått. Funkar precis som förut alltså, förutom att det inte står "0" när du har noll olästa.
 
Jo, så långt är jag med men förr räckte det med att slå ett getöga i högra hörnet och man såg direkt när man fått PM. Som det är nu har det tillkommit både länkar och massa skräpinformation upp till höger som gör att man måste sortera informationen i hörnet :(
 
Ok. Jag tycker det syns väldigt tydligt, smaken är som baken förstås!
 
Vi meckar inte live, det här är något som vi har bestämt oss för att implementera. Vi har en utvecklingsmiljö. Jag noterar att du är missnöjd.
 
phl skrev:
Jo, så långt är jag med men förr räckte det med att slå ett getöga i högra hörnet och man såg direkt när man fått PM. Som det är nu har det tillkommit både länkar och massa skräpinformation upp till höger som gör att man måste sortera informationen i hörnet :(
Tack för feedback. Nu står det "Inkorgen (0)" utskrivet med siffra istället för bara "PM" och ingen siffra. Hoppas att ni tycker detta blir tydligare.
 
Jag är personligen mycket nöjd. Vet inte om radbrytningen av länkarna i "menyn" är avsiktlig eller ett resultat av tabellbredder men resultatet är bra. Gillar att inloggningsnamnet är fetstil och resten normal. Personligen tror jag att jag övervägt att låta "Inkorgen (X)" bli fetstil när X > 0 just för att ytterligare markera att man fått ett PM. Tack för fixen!
 
Radbrytningen var avsiktlig. :) Nu blev det mindre information på respektive rad vilket gör informationen lättare att läsa. Det blir också lättare att förstå var man kommer om man har utrymme att skriva ut Inkorgen istället för PM och Prenumerationer istället för Bevaka.
 
Tack för det!
Jag tycker också att det blev tydligt och bra såhär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.