Hejsan,

Har precis upptäckt denna sida och jag måste få säga att den är väldigt bra :)

Jag behöver lite hjälp från er,hoppas någon har lust att hjälpa mig :)

Vi skall till att börja renovera köket och kommer att ha bara spiskåpan på en vägg som är ca 3,40 m , vad skall man ha på väggen,kakel hela väggen ända upp till taket eller finns det nått annat skoj man kan göra? Väggskåpen kommer på en annan vägg,känns lite som att det blir tomt med bara kåpan och underskåpen,eller blir det snyggt så?

Hoppas någon har några bra bilder att visa,skulle jag vara tacksam för!

Mvh

Anette
 
Välkommen till forumet! :)
Kakel upp till taket blir snyggt, om du väljer ett snyggt kakel förstås. :-/ :)
 
Rent spontant skulle jag säga att du inte ska ha kakel ända upp till taket. Risken finns att du förstärker den redan höga takhöjden och att det då ser konstigt ut. Försök hitta en "linje" i köket som du kan avsluta kaklet vid, tex samma höjd som ett väggskåp, ett visst avstånd ovanför fläkten eller ett fönsters överkant osv.
 
Jag såg, minns inte var..., ett kök med kakel i A-form vid fläkten. Det blev faktiskt snyggt! Men det beror ju en hel del på hur man har det för övrigt förstås, och vilket kakel man väljer :).
 
Vi skall även bygga en soffa av toppskåp i ett hörn,där vi skall sätta in hörnfönster och där funderade vi på att ha liggande av fint spånt som är ca 12-14 cm bred,den skall vara vit.Har ni tidningen Drömhem&Trädgård nr 1 så finns denna panel på sidan 28,där finns även soffan som vi skall göra. Någon nämde igår att de tyckte att jag även skall sätta spånt där vid spisen men att sätta rostfri plåt eller plexiglas precis vid hällen,vad tror ni om det?

//Anette
 
Ingen som har någon kommentar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.