Hej

Vet någon hur/om man kan rengöra vattnet i en vanlig barnpool så man slipper byta så ofta. Funkar det att ta i lite mindre av de medel som är till större pooler som har pump.?

// Christina
 
Milkshaken
Hej Christina. nej jag skulle inte rekommendera det. i vanliga pooler har man ju klor... Jag skulle inte hälla i klor i någon form utan att ha cirkulation. Kolla i nån billig affär efter en poolpump till mindre pooler....
annars kan man ju ha en dränkbar pump e ena änden och lägga slangen i andra änden, för att få cirkulation, men tror inte det är så genomförbart i en barnpool,
 
Kanske billigare att byta vatten. Tack ändå för rådet.
 
Milkshaken
Visst billigare, men vilket jobb.....
 
Göran.W
Man skulle kunna använda flytande klor dispenser med veck puckar i.
Men jag rekomenderar det inte för det är svårt att få lagom med klor i en så liten pool som jag misstänker det rör sig om.
Det finns något som heter aktivt syre som toy r us säljer som skulle kunna vara mer lämpligt.
Har ingen erfarenhet av aktivt syre så jag vet inte om det är lika bra som klor.
Men mitt bästa råd är köp större pool med rening.
Man behöver ju inte fylla fullt om det ska bada mindre barn i den.
En sån här pool kanske http://www.intexnordic.com/Default.aspx?ID=53&M=Shop&PID=112&ProductID=419 tror det räcker med att fylla den med 40cm att pumpen ska funka utan att dra luft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.