Visste inte om jag skulle lägga denna tråd under Badrum eller Byggnadsvård.
Renoveringen hankar sig framåt, och snart är det badrummen som står på tur.
Jag är på jakt efter badrumsmöbler i "äldre stil" - som jag vet är sanning med modifikation då det ju inte fanns några egentliga badrum "förr i tiden" ;)
Det är alltså inte dasslock jag är ute efter, utan möbler i stil med Svedbergs "Romantica "eller Duobads "Sekel". Finns det fler leverantörer?

Svedbergs Romantica är den handfatskommod jag verkligen fastnat för, men den verkar vara svår att få tag på. Måhända har den utgått ur sortimentet?

Vad har ni för möbler till era badrum? Lägg gärna upp bilder för inspiration! :)
 
Svedbergs "nya" gammelstilsserie heter Svea. Rätt fräck tycker jag.
 
Måste slå ett litet slag för IKEAs serie Flåren också. Jag har ett par av de skåpen.
 
Vedum har en fin serie i Louise.
Dock inte direkt lågpris,

//JaGus
 
den engelska och amerikanska marknaden har ett stort utbud av annorlunda prylar, som inte ser så rackarns moderna ut. Jag har iaf hittat ett företag som skeppar till sverige, men jag vet inte pris för det dock. Om man är väldigt petig och ute efter något speciellt så kan det kanske vara värt besväret. Det finns säkert fler men dessa är de enda jag sett som på hemsidan visar att de skeppar. Provade inte själv för jag lyckades hitta något annat, men det är fint! http://www.signaturehardware.com/
 
Vi har letat ett lite högre och smalare skåp, men jag tycker att allt är så dyrt (undantaget ikea då). Vi hittade en möbelsnickare i Göteborg som kunde snickra ett skåp precis som vi vill ha det för 3500:- (omålat dock). Liknande skåp som vi har tittat på har kostat från 5500:-
 
lavin skrev:
[länk]
Kopparhandfatet var tufft! VILL HA :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.