Startar tråden med förhoppning att få tips.

Hörde att det skulle finnas nåt automat som man skulle kunna programmera så, att den kan följa konturerna på bevattningsytan. Vet ni vad det heter och var man kan köpa det?
 
Tackar! Det är just detta jag behöver.
 
Med lite planering funkar faktiskt de vanliga pop-up-sprinklarna bra även i udda formade trädgårdar. Det gäller bara att se "cirklarna och cirkelsegmenten". T200 och T380, kompletterat med T100 på småytorna funkar då perfekt.
 
Har kollat lite på olika ställen efter spridaren. Bor jag i en håla?
Var ska man kunna köpa den?
 
Här i Göteborg finns det fullsortiment av Gardena på Plantagen och Bauhaus. Borde alltså finnas någonstans i Malmö-trakten.
 
kamilenski skrev:
Har kollat lite på olika ställen efter spridaren. Bor jag i en hålla?
Var ska man kunna köpa den?
Tyskland ska du köpa den i p.g.a priset, och ta den nergrävda varianten, man kör PEM slangen rakt in i medföljande koppling
 
tallmilan skrev:
Tyskland ska du köpa den i p.g.a priset, och ta den nergrävda varianten, man kör PEM slangen rakt in i medföljande koppling
Och vad kostar den där?
 
I Malmö har du väl Ekohallen, eller numera Eko som kedjan heter.
De har bra sortiment av Gardena.
Ute vid Jägersro vill jag minnas det ligger ett Eko
 
Men Gardena har näst intil monopol i Sverige och priser därefter, rekomenderar fortfarande att beställa från t.ex. Tyskland
 
tallmilan skrev:
Olika, men t.ex. €160
[länk]
Oj. Vilken skillnad i priset !!!
 
Mera tips, har för mig att de var lite dyra på frakt men det kan man ju arrangera själv (DHL, Schenker etc hämtar på deras lastkaj)

http://www.hogi99.de/_py_Gardena-Original-Gardena-System/c-506-1335-0-0-0-0/

Dessutom ligger PEM kopplingarna under 15:- där, billigare än Rinkaby rör. De behöver man när man ska dra 25mm rör (nedgrävd precis under grässvålen) över hela trädgården för bevattning .. ja ja - kan skriva hur mycket som helst om det här, är lyrisk över hur lätt det var att få vatten över hela tomten, aldrig mera en slang som blir överkörd av gräsklipparen :)
 
Redigerat:
tallmilan skrev:
Mera tips, har för mig att de var lite dyra på frakt men det kan man ju arrangera själv (DHL, Schenker etc hämtar på deras lastkaj)

[länk]

Dessutom ligger PEM kopplingarna under 15:- där, billigare än Rinkaby rör. De behöver man när man ska dra 25mm rör (nedgrävd precis under grässvålen) över hela trädgården för bevattning .. ja ja - kan skriva hur mycket som helst om det här, är lyrisk över hur lätt det var att få vatten över hela tomten, aldrig mera en slang som blir överkörd av gräsklipparen :)
Du får gärna skriva hur mycket som helst! Jag ska läsa allt!d^_^b
 
Köp Toro´s bevattningssystem istället för Gardena som är skräp. Andra som säljer bra bevattningssaker : Bevab, waterboys. Då får du betydligt bättre saker. Själv har jag Toro´s bevattningssystem nergrävt och automatik magnetventiler som jag styr innifrån huset.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.