Jag ska fixa ett väldigt enkelt hyllsystem att ha i garaget och förrådet där det bara ska stå typ kartonger i klassisk flyttkartongstorlek.

Tanken är att hyllsystemet ska vara i 3 plan från golv till tak och vara runt 6 meter långt. Ska även täcka kortsidan på ca 3,5 meter. Vad blir billigast att använda? Att själv köpa virke och slå upp en extremt enkel konstruktion eller att köpa något enkelt hyllsystem?
 
Jag ska göra samma sak och tänker använda vanliga hyllplan med konsoler och väggskenor. Hyllplanen som är 250x60 cm (laminerade) kostar 150 kr på tex Byggmax, Cheapy eller liknande. Summa summarum kommer det att kosta ca 1000 kr, vilket jag tycker är mkt prisvärt.
 
Även jag skulle utan tvekan välja konsolhyllor. Har inrett ett förråd med sådana och lastat upp bland annat flyttkartonger, funkar fint.

Konsolerna finns i olika bredd så det är bara att välja hyllor som passar just dig.
 
Jag byggde egna hyllor med hemgjorda konsoller av virke 45x45 samt hyllplan av golvspån.
 
Ska göra samma, fast i ett förråd.
Det ska bli ordningen vi aldrig har haft.


Det blir nog konsoller och hyllplan från byggmax.
3 vertikala rader med hyllpan på med plats för däck under.

hur hög är en standar flyttkartong, någon som har en i sitt förråd och kan mäta?
 
nikasp
Är det någon som har bilder att dela? Klurar på samma sak, vill ha plats för flyttkartonger och allt annat. Elfa-system blir onödigt dyrt så eget bygge är klart tänkbart.
 
Det finns ju andra färdiga system än elfa som inte kostar fullt lika mycket. System med skenor och konsoler finns på t.ex byggmax, jula och biltema
 
nikasp
Blev lite Elfa i ingången till garaget där jag har min pendlarcykel men de är inte gratis. Fick 20% på K-RAUTAs kampanj men ändå kring 3000 (dyra specialkrokar för spadar m.m.. Lutar åt att bygga hyllor för större förvaring av 45x95-reglar och billiga hyllplan.

IMG_8661.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.