Ursäkta min velighet :)

På den sista biten på mitt uterum har jag "sparat" vinklen ovanför några fönster för att ev sätta ett viklat fönster. Men nu står jag och velar och vet inte om jag skall skita i fönstret och köra panel istället. Jag har gort några skisser nedan som visar på alternativen. Har även sökt sönder Internet på liknande lösningar och de flesta väljer att "stänga" och inte ha fönster.

Vad säger ni? Hur har/hade ni gjort?

Jag måste ta beslut idag då jag skall ut och banka upp den sista panelen i dag (eller senast i helgen)
N
 
  • exempel1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • exempel2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle välja fönster, tycker det andra alternativet blir lite mycket "garagekänsla" om du förstår vad jag menar.

Det blir dessutom mycket luftigare och delvis ljusare med det extra fönstret. Det enkla alternativet är givetvis att strunta i det men varför göra som "de flesta"?
 
Ta med de vinklade fönstern, blir en liten känsla av skyttevärn annars:cool:
 
Ta med fönstren... ser ljusare och luftigare ut!
 
Fönster +1 :)
 
Helt klart fönster, blir mycket ljusare och finare.
 
Fönster är snyggare, kostar ju dock en slant extra med tanke på att det är fönster (och sneda är lite dyrare).
 
Då får någon säga emot.
Jag tror bara det kommer att se konstigt ut om du har fönster där uppe. Då hade det varit bättre att ha de andra lite större. Ett vinklat hål i överkant som dessutom bara kommer att gå drygt halvvägs på bredden tar bort den jämvikt som finns. Men jag verkar ju vara i numerärt underläge så...
 
Har byggt halvklart nu. Det blev fönster lösningen. Satt många timmar ute i går kväll och funderade. Till slut insåg jag att det blev lite luftigare och "friare" när man kan sitta i andra änden och se mer av himlen.

Karmarna är klara nu skall jag snacka med glasmästaren på måndag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.