Imorgon förmiddag onsdag kommer vi att uppgradera sajtens hårdvara. Sajten kommer att ligga nere tidvis mellan kl 8-11.
 
Vi blev inte klara i förmiddags och kommer att fortsätta uppgraderingen i morgon förmiddag. Beräknas vara klara före lunch.
 
Bra att ni inte släcker ner för oss nattsurfare i alla fall!
På förmiddagarna kan man ju sova i värsta fall.

//KoW
 
Nu är sajten uppe igen. Vi har fått snabbare sida helt enkelt. :)
 
Per Eskilsson skrev:
Vi har fått snabbare sida helt enkelt. :)
Det märks, betydligt snabbare d^_^b
 
Tack! Ja nu har vi hottat upp hårdvaran rejält. Fler servrar och fyra gånger så mycket processorkraft.
 
KnockOnWood skrev:
Bra att ni inte släcker ner för oss nattsurfare i alla fall!
På förmiddagarna kan man ju sova i värsta fall.

//KoW
Mmm... för arbeta är ju jobbigt ;) :rolleyes:
 
Nu är jag så där kritisk igen men är det inte läge att utföra denna typ av underhåll nattetid? Ni har ändå _en_del_ användare och annonsörer...
 
Nu gjorde vi det när vi hade rätt så få användare (under förmiddagen på en torsdag) och nertiden var inte så lång tid (20 minuter igår och 45 minuter idag). Det allra bästa hade varit att göra det nattetid, men det är inte så många som vill jobba då.
 
Vi kan väl nämna att det är webhotellet som byter ut servrarna och de jobbar bara kontorstid.
 
Kan tyvärr inte hålla med. Jag upplever sajten långsammare än någonsin de här senaste dagarna samt att den varit nere även annan tid än vad som här har annonserats. Senast i eftermiddags då jag fick meddelande som sa nåt i stil med att databasen var nere. Hastigheten får mig att minnas då man pratade om baud.

Men det kan ju samtidigt vara min ISP (Televerket) som har ställt ett bordsben på kabeln ;)

Använder Chrome.
 
Redigerat:
I går tyckte jag också att det var långsamt och webhotellet jobbade hela dagen med att hitta felet. De verkar ha lyckats nu, för nu är det snabbt här i alla fall.
 
Japp, nu går det snabbare igen. Kanonbra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.