Rrrrr skrev:
Jag skulle säga så här till kunden: "Du får gärna köpa material själv om du vill, men köper du skräp så får du koppla in de själv!"
Under din behörighet eller ?:D
 
Rikard Ågren skrev:
Aha, var det därför de fick fyra skruvar.. Men oj vilket elände det är att dra åt de, ännu värre när det är 4 st
Och vänder du locket upp och ner så ramlar skruvarna ut! Hahaha vilka jäkla skitgrejer! Jadå, jag har satt upp en handfull Malmbergsuttag också, man måste ju veta vad det är man vägrar använda

Och jag ska inte ens börja prata om de kapslade T5-armaturerna.......




hempularen skrev:
Under din behörighet eller ?:D
Nej då ska du se att Rrrrrr packar sitt pick & pack och åker hem och glömmer att han någonsin varit där :)
 
En kund man gör mer än 2000 timmar per år åt säger man inte så mycket åt :)
 
Jag provade på ABB´s (gamla Bush Jeager) apparatserie nu när de hade kampanj på skandia.
Faktiskt mkt. rejäla, trevliga och genomtänkta apparater att installera. Dessutom ganska mycket billigare än eljo trend.
Nästan så jag skulle kunna tänka mig att köra ABB på heltid i fortsättningen faktiskt.
Trend är ju annars i princip svensk standard sedan 20år.
 
spinout skrev:
Trend är ju annars i princip svensk standard sedan 20år.
Är det bara jag som inte tycker om utseendet på ELJO trend?
Föredrar faktiskt ELKO RS i alla väder, tycker de ser bättre ut och brytare och uttag känns bättre.
Har insett att det finns fler olika "prylar" i trend, som nätverksuttag osv men hemma kör jag RS så mycket jag kan. (är ej elektriker)

Nu duckar jag för all skit jag kommer få för att tycka illa om eljo :wow::D:cool:
 
nsiak skrev:
Är det bara jag som inte tycker om utseendet på ELJO trend?
Föredrar faktiskt ELKO RS i alla väder, tycker de ser bättre ut och brytare och uttag känns bättre.
Har insett att det finns fler olika "prylar" i trend, som nätverksuttag osv men hemma kör jag RS så mycket jag kan. (är ej elektriker)

Nu duckar jag för all skit jag kommer få för att tycka illa om eljo :wow::D:cool:
Inget du förtjänar skit för, jag håller med. Även om Eljo har en del bra grejer också.
 
Om jag får välja blir det tveklöst ELKO RS, mycket bra och lättarbetat
 
Kör RS i hela huset, tycker Eljo prylarna är direkt fula. Nätverksuttag, telefon, antenn osv finns även i RS serien. Kan möjligen vara lite tunnare med alla dimmervarianter som finns i Eljo serien.
 
Tycker faktiskt att Eljo känns plastig, lite som malmbergs. Fast med skillnaden att man inte behöver hammare för att få i kontakterna i uttagen som på malmbergs.
 
nsiak skrev:
Är det bara jag som inte tycker om utseendet på ELJO trend?
Föredrar faktiskt ELKO RS i alla väder, tycker de ser bättre ut och brytare och uttag känns bättre.
Har insett att det finns fler olika "prylar" i trend, som nätverksuttag osv men hemma kör jag RS så mycket jag kan. (är ej elektriker)

Nu duckar jag för all skit jag kommer få för att tycka illa om eljo :wow::D:cool:
Nädå, Eljo trend är skitfula även enligt min uppfattning... som en kantig svulst som sticker ut.
Och den där långa "skarven" runt knapp och bakstycke....fult helt enkelt.

Elko RS ser bra mycket bättre ut enligt moin uppfattning också..
 
Redigerat:
Och jag hatar idiotin i ELJO:s uttag där man inte kan gå in med trådar från båda hållen. Varför i h_e sätter man blindkopplingar så? Sen håller jag med ELKO känns rejälare jämfört, för plastigt tycker jag med ELJO.
 
Mikael_L
Jag tycker inte heller Eljo trend är snygga.
Det är inte riktigt tilltalande med den där negativa radien.

Nu blir det ändå Eljo trend i hela huset av någon outgrundlig anledning ... :blushing: :x
 
Meh! Jag tänkte inte säga något, men FU! Trend är snyggare.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Meh! Jag tänkte inte säga något, men FU! Trend är snyggare.

//Patrik
Haha, misstänkte att du skulle bli sårad :S men det är väl så att smaken är delad ungefär som baken! Bara att din skinka verkar vara lite mindre :D
 
Rikard Ågren skrev:
En kund man gör mer än 2000 timmar per år åt säger man inte så mycket åt :)
Då kan du ju istället övertala han att han sparar pengar i längden på att använda riktiga grejjer! Antar att han då anlitar er för att fixa uttag som slutat funka osv? Samt att eljo/elko brukar gå fortare att installera.

Betalar man för arbetstiden så lönar det sig väldigt sällan att köpa billiga elprylar!

Egentligen så är det tveksamt om det lönar sig för kunden att köpa uttag osv själv även om h*n köper bra prylar!

Vi har ett jobb där kunden köper allt själv, bra saker.. allt på Ahlsell. Men det blir ändå massa strul. Han köper fel saker, för få antal osv.. blir fort arbetstid som går till spillo!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.