Hej
Jag står i valet o kvalet om jag ska öda mer tid på min stiga villa....
För tre år sen så kärvade motorn och jag gjorde det jag då tyckte var rätt - bytte till en ny, dessutom 4 hk mer! Nu kanske jag hade köpt en ny klippare, trädgårdstraktormodell, o lagt till nåra tusen men men...
Mitt problem nu är att jag inte får maskinen att gå framåt, remmar verkar slira så fort jag går upp över 1:ans växel, o lite snabbare ska det ju gå..

Ni som kan sånt här, ska jag lägga pengar på att köpa ny remsats och luftfilter mm och försöka få det justerat? Tror ni det hjälper mig då? Alternativet är att köpa ny klippare, för just nu kör jag handjagare på en stooor matta...

Tacksam för svar
Mazz
 
Hej

jag hade samma problem med min men det var en fjäder under maskinen som ska spänna remmen när du släpper upp kopplingen.

Kan oxå vara om inte kopplings pedalen går upp helt.

Kontrollera så att remmen är spänd när kopplingen är uppe.
 
Hejsan !
Jag har haft exact det samma problem med min klippare,men jag har hittat och löst problemet.
Bak på motorn så går det vajrar till två spännfjädrar som håller fast en liten metal platta. Det är denna metal platta som avgör om det skall slira eller inte. Lossa på denna plattan och sätt tilbaka den. Den plattan måste man justera tilbaka från sitt grund läge Jag bifogar en bild så ni själva kan se stiga park compact.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.