tröttnat på att fibbla runt med slangar och antingen köra manuellt eller koppla på den självgående vattendrivna poolrengöraren.

Nu ska det bli riktig robot.

Det första man inser är att Sverige är ett ULand inom detta och är pinsamt överprissatt om man nu hittar något.
En top-o- the-line kostar i princip 15k importerad (momsad, fraktad o tullad) och i en svenska poolbutik kostar den 30k.

Nä riktar mig mer mot budget.

Skippar fjärrkontroll och har då hamnat på en
Nitro wall climber Nitro

Jag väljer bort Dolphins då man inte kan serva dom själv och här i blekinge tror jag inte det finns så många service ställen för en dolphin.

Aquabot går bort mest för prisnivån

Finns en massa andra i ung samma prisklass 6-8k men ingen som klättrar på väggar som Nitros gör.

Någon med erfarenheter???????????
 
Milkshaken
Är gärna med på samma fråga.
Vår dammsugarslang är blott 10 år, och den fullkomligt vittrar sönder nu. Klor och sol äter upp den. Därför är läge att titta på en robot, kanske inte för att den kommer hålla längre utan just för bekvämligheten precis som Benjamin verkar vilja ha.
Jag har tittat lite på E-bay i USA, finns verkligen vettiga saker där, men tänk på att man i vissa fall behöver en 110/230v omvandlare.
 
Milkshaken
jag väntar med spänning på utlåtanden om denne...:)
 
Jag med!

Var nära att slå till på en Dolphins men var osäker på fabrikatet m.m (Hade inte läst på) affären jag brukar köpa mina pool grejer i hade en sådan men den försvann snabbt då de hade lånat ut den i butik för att en de sålt hade gått sönder.... så jag drog öronen åt mig...
 
d^_^b
Provkörd.
:wow:

Mer info i Poolforumslänken ovan.
 
Jahapp, då blev man ju sugen på att skaffa pool bara för att få ha en sådan där... Ser ut att vara en mycket trevlig liten sak.
 
Milkshaken
Det är benjamins TAMAGOCHI...:)
 
Frugan får ligga på soffan och Roboten ligger i sängen:D:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.