A
Hej alla glada,

Har försökt att hitta lite information angående rotorbladsbyte på min Champion 07a, köpte ett crosscut blad och desvärre hade paketet varit brutet så jag fick ingen filtbricka eller instruktioner på hur man byter!

Har iaf fått tag i ett filtbrickan nu, men frågan är var ska brickan sitta ? bakom bladet eller ytterst ? Satt ingen på det gammla bladet ? Så har inget att jämföra mot!

Sedan undrar jag varför den "poppar" mellan varven ? Vet inte "poppar" berättar mycket men den kör fint sedan kommer ett litet "popp" och så kör den vidare ? Skit i förgasare ?

Har kollat klippos hemsida men hittar inget lämpligt egentligen :( så all hjälp är tacksam!
 
A
MathiasS skrev:
Man måste givetvis hjälpa en klippo-broder i nöd:

[länk]
Det är rätta takter det, jag tackar dig min klippo broder! Klippon susar genom trädgården och klipper ack så fint så!

Dock har jag "pop" ljudet kvar får kanske ta den på en service tur!
 
Gräsklipparmotorer är ytterst primitiva saker. De äldre Briggs & Stratton-motorerna brukar ha en skruv på förgasaren som man kan justera blandningen med. När den slopats vet jag inte, men den saknas på nyare. Man kan rengöra luftfiltret i bensin eller fotogen och eventuellt även skruva isär och rengöra förgasaren. Är tändstiftet sotigt kan man byta det.

Om gräsklipparen startar lätt och går jämnt förutom ett pop ibland får man nog vara nöjd.

Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.