Nu står vi här med ett bygge på G och en elektriker som lämnat offert. Vi slängde ut spottarna på måfå bara för att få en ungefärlig prisbild. När det nu kommer till att bestämma exakt hur många och vart de ska sitta får jag beslutsångest.
Jag har fått höra att man brukar säga en spot/kvm i runda släng. Ja säg 1,20 cm mellan om de sitter på rad i en hall t ex.
I köket, placerar man dem i mitt gången eller närmre arbetsytan/diskbänken så att säga?
Vi kommer att ha ganska brett mellan diskbänk och köksön så därför undrar jag.

Vad gäller spots i badrummet, jag vill gärna ha saker och ting lite fyrkantigt med räta linjer, vilket innebär att en spot skulle hamna strax ovanför duschen. Kan man ha det så?

mvh
 
En ovanför i duschen är bra för det har jag ;)

Annars kan man faktist sätta dem bra glest lyset duger bra ändå. Däremot är det bra att sätta dem där man kan tänkas behöva starkare ljus, tex handfatet,toan eller spegeln.

Sen beror det nog på vilken sorts människa man är; jag trivs i skumrasket och kör så gott som aldrig spottarna på max, på kvällen har jag bara fönsterlampor som belysning osv.

Själv har jag 5 st spottar i mitt 2x2 meters badrum, de sitter som femman på en tärning.
 
När det gäller spottarna i badrummet så måste man se till at dom håller rätt IP-klass också men elektrikern kommer ju att hojta till om det är fel.
 
Det beror ju oerhört mycket på vad det är för spottar. Hur mycket de lyser. Och tänk på att välja spottar med relativt stor spridning, för det är ju inte en punktbelysning man vill ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.