pär, i Stockholmstrakten måste det väl gå fin-fint att hitta likasinnade?

Jag kommer gärna på en träff i Dalarna/Västmanland-trakten, har sett att det är några härifrån. Det går så klart bra att vara hemma hos mig (två mil norr om Ludvika) om några vill flänga.
 
Måste hoppa in i tråden. Om det är samma intresse här i Västmanlan (Västerås) så kan jag fixa lokal (med alla maskiner) och göra detta till en studiecirkel.. Pm vid intresse.
 
Jag är intresserad om det sker ett möte i närheten av Linköping eller Västerås. Kan ta med kexmaskin.
 
patst577 skrev:
Jag är intresserad om det sker ett möte i närheten av Linköping eller Västerås. Kan ta med kexmaskin.
Västerås funkar för mig om det är enstaka träffar/möten men inte schemalagd studiecirkel.
 
Jag finns i Västerås och är intresserad. Jag har en hel del utrustning men brist på plats. Om det blir studiecirkel med styrelse och en massa administration så får det vara för min del.
 
Några enstaka gånger skulle nog passa mig bäst då jag egentligen bor i Linköping, Det medför ju även att helger har sina fördelar... :)
 
Bra med ny tråd! :)
 
Jaja...det är lite närmare att flytta dit.




Pär
 
pär h: Äh, 11 mil klarar du väl? Jag har 13 till Västerås. :p

FLOHK: Vad sägs om en endagsträff någon helg? Blir intresset stort kan man ha en i kvartalet eller så? Oftare blir nog svårt...
 
Vist för mig tar det ca 65 min till västerås så det är i sig inget problem många sitter en timme i kö på morgonen till jobbet och förflytar sig tre mil.

Grejen är att jag bor i en storstad visserligen på landet för att vara storstad och man blir lite bortskämd med att ha max 4 mil till det mesta.

Mvh Pär H
 
Skönt att du skriver det själv så jag slapp. :p
 
Då föreslår jag att vi samlas hos mig eftersom jag har ~500m2 välutrustat möbelsnickeri 12km norr om Västerås. Jag bor på gården så tider är inget krångel för min del.

Posta när det kan funka för er så syr vi ihop det hela.
 
Strålande Henrik! d^_^b

Det är skitsvårt att spika ett datum som passar alla, men en lördag eller söndag med inte alltför tidig start borde väl funka bäst? Själv kommer jag ha semester några veckor framöver, inga fasta planer så jag kan inte säga bu eller bä om något datum.

Enklast är nog att du bara spikar ett datum som passar dig!

Edit: Jag kan ta med min bandsågsbladssvets, har förvisso inte provat den än men den är ju lite charmig: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/142856-vad-aer-detta-foer-mackapaer.html Dessutom ger det mattiasp en chans att se en på riktigt och inte bara på bild. ;)
 
Redigerat:
Ni som kan komma lördag den 3e juli alt. söndag den 4e juli klockan 10-13 kan väl posta här.

Jag vet inte om det är värt att bestämma något tema, har nån en idé kan ni väl hojta till. Jag kan visa runt i snickeriet och ser fram emot att få se era maskiner/verktyg om ni kan ta med. Jag är mest van att arbeta med stationära maskiner modell större och särskilt cnc-fräsen så det är jättekul för mig att få se vad man kan åstadkomma med mindre maskiner; vi har lite av ett glapp mellan muskedundrena och de rena handverktygen. Sänksåg och el(hand)hyvel vore särskilt intressant, vi har varken eller.
 
Nästa helg ska funka fin-fint för mig så vitt jag vet. Tar gärna den dag som har sämst väder, om man ändå ska vara inne...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.