Hej på er alla!

Jag behöver lite hjälp med var jag kan hitta en ritning/företag som bygger garage i storleksklassen 42-45kvm med riktigt loft. De förslag som jag hittat har 190 cm till nock vilket är för lite. Garaget kan vara helt i trä eller första våningen murad.
Tacksam för alla råd och tips.

/Jörgen
 
Du vet att det blir ett ganska trångt garage om du bygger det så litet.

Inger.p har ett lite större bygge med loft på sin hemsida annars
 
Jag kan bara hålla med om att 40-45 kvm är lite litet.

Mitt mekgarage är 6 x 8 meter invändiga mått och det känns som att det är det minsta man kan bygga om man skall ha ett dubbelgarage. Det är ju inte mycket mer men men...

 
Tackar för inläggen om storleken på garaget.

Jag kan nog stretcha måtten några kvadrat, men framförallt:

VAR finns garagen med riktiga loft???

// Jörgen
 
http://www.globalhouseplans.com kan du hitta inspiration till b la garage med loft. Tyvärr är planlösningarna amerikanska med mått i fot/tum osv, men man kan i alla fall få uppslag.
 
Fär man fråga vad du tror att ditt garagebygge kommer sluta på för kostnad.
Är väldigt sugen på nåt liknande, eventuellt lite större - det är så mycket saker som måste få plats.

Är det nån som har några åsikter om hur stort ett garage som ska rymma två bilar, tre motorcyklar (eventuellt en fyrhjuling), mekplats och dessutom gärna lite förvaring för vinterdäck och liknande bör vara? När man skissar på det hela blir det ju ett monsterhus!
 
Inger.P. skrev:
mitt garage ser onekligen lite "bonnigt" ut jämfört med de amerikanska schabraken!
Ha, och jag som slet som f*n för att mitt garage SKULLE se bonnigt ut  ;)
 
Inger P.
Jag tycker ditt garage ser jättefint ut. Tack för prisinfon, det är alltid bra att ha nåt att utgå ifrån när man sitter hemma och planerar och fantiserar!
 
Jag såg denna tråden för ett tag sedan och sparade den bland mina bokmärken, efter en datorkatastrof har jag skaffat en ny och försökte hitta denna tråden. Jag har lagt hela kvällen igår och halva dagen idag innan jag hittade den. Jag har haft stor nytta av de ritningsförslag som det länkades till. Jag hoppas att jag med detta inlägg kan lyfta tråden så att andra kan ha nytta av den
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.