Skall och skall, inte alltid teorin fungerar i verkligenheten.
 
det e konstigt att det alltid e nån som tror sej veta bättre
 
prototypen: Vet inte vart du vill komma. När jag pratade med Stockholm Vatten fick jag veta att det har hänt att avföring har flugit upp hur källarbrunnar då de har spolat bort ett stopp utifrån gatan. Detta pga att det har blivit övertryck inne i husets avloppssystem pga att ingen öppen avluftning har funnits. Tro på det eller ej, jag tycker det låter rimligt. Drar mig härmed ur diskussionen.
 
Att det skulle vara förödande för ett enskilt avlopp att sakna avluftning ovan tak har jag svårt att förlika mig med. Det finns ju ventilationsrör i slutet på infiltrationsanläggningen och locket till vår trekammarbrunn i betong sluter på intet sett helt lufttätt. Att funktionen på den anläggningen skulle vara beroende av en liten ventil i huset 20 m från anläggningen verkar osannolikt. Vi ska ha vacuumventil.
 
renoverarn skrev:
det e konstigt att det alltid e nån som tror sej veta bättre
Ja visst är det! :)
Själv har jag mest svårt för personer som inte förstår att det inte alltid går att följa gällande rekommendationer oavsett hur gärna man skulle vilja.
 
har ni inte hört talas om termisk fläkt
 
luftningen av en infiltration/markbädd fungerar på sådant sätt att ,i huset finns ventilation i huset e det varmt ,varm luft stiger o drar med sej luft från bädden ,alltså syre dras ner i bädden vilket måste till för att det ska fungera,sedan att lukten försvinner upp över tak är ju bättre åsså
 
nu kanske ts vill att de behandlar hans fråga OM det skulle funka
 
o vem e ts
 
Staffans2000
Trådskaparen, förkortas ofta med bokstäverna "ts".
 
gadeberg skrev:
nu kanske ts vill att de behandlar hans fråga OM det skulle funka
Har du läst tråden ? :rolleyes:
 
Ja och vet inte om det är nåt svart hurvida det skulle gå eller ej. Bara att vissa tycker att den ventiler är värdelös. Inte om det skulle funka eller ej
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.