Vet inte om denna tråd hamnar riktigt rätt men jag behöver tips på var man kan hitta stegar som kan använadas i trapp. Har ett fönster högt upp i trappen som jag måste komma åt på ngt sätt för tvätt.

Någon som har ngt tips?
 
Till vissa al. stegar finns ett tillbehör man skruvar dit som gör att ena benet blir justerbart, typ 50cm. Jag har sett sådana i byggbutiker, men jag vet inte om de går att montera på vilken stege som helst eller om det måste vara av samma fabrikat.
 
http://www.specialstegar.se/specialstegar-pdf/TAWI-KATALOG-s50-trapphusstege.pdf

Här har du en stege som fyller dina önskemål. Lättast tror jag dock blir till att palla upp det lägre trappsteget till samma nivå och lägga en bräda mellan och sen ställa stegen där. Be dock någon att hålla stegen, kan bli instabilt. Jag har gjort så vid flera tillfällen och det fungerar bra om man är försiktig.
 
Ok tack för svar. Undrar vad en sån kostar? Har pallat upp tidigare men det vore så skönt att ha en stege som är anpassad för trappa om den inte kostar multum. Tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.