Äntligen har jag hittat LED lampor som är helt ok, ungefär som 25W, litet klot och E14 sockel. d.v.s de som sitter i de flesta svenska fönsterlampor.

Innan har det varit omöjligt att hitta och de svar jag fått har varit att "på kontinenten används det sällan fönsterlampor för elen är så dyr"

Nu har jag i alla fall hittat helt ok lampor på Jula (i Lund, Malmö hade dem inte och i helgen fanns de inte i webben)

Lyser något vitare än vanliga, men utan det blåa skenet. Något mindre upplevd ljusstyrka än en 25Ware. 1W LED. Tänder direkt och ingen efterlysning.

JULA. Anslut. Säljes styckvis och kostar 59 kronor.

Om det nu är någon annan som letat.
 
Vad är det för längd på dom?
 
Har inte kollat på Jula vilken de är du menar. Men jag tycker att Philips Novallure LED lampor är klart snyggast!

E:83 488 92 E14 2W LED Kronljus
E:83 488 95 E14 2W LED Klot

SPPR4_LEDREFBU_0002.GIF SPPR4_LEDREFBU_0004.GIF

Däremot tycker jag dessa lyser lite för mycket för "mysbelysning". Jag har köpt en liten plutt "päronlampa" med LED som har 0,5W eller nåt sånt. Hittar inte vad den heter nu dock..
 
Redigerat:
Vet du någon som säljer Philips lilla klot med E14 sockel?
 
TLovskog skrev:
Vet du någon som säljer Philips lilla klot med E14 sockel?
Elektroskandia och Ahlsell. Har dock inte sett dom på någon "normal" affär ännu.
 
Rrrrr skrev:
Elektroskandia och Ahlsell. Har dock inte sett dom på någon "normal" affär ännu.
Aha. Typiskt.
 
Elinfo: Tack. En päronlampa har jag också letat efter.
 
Rikard Ågren skrev:
Vad är det för längd på dom?
90mm från hjässa till under fötterna ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.