Vet ni om de vanliga byggvaruhusen - Cheapy, Bauhas etc har taklister i frigolit? Eller var kan man hitta dessa annars?

Jag har hittat på nätet (http://taklister.com/) men frakten blev ju rätt dyr och det är inte så särskilt många meter jag ska ha...

När jag ändå är igång och frågar: 1) Vilken typ av färg målar man frigolitlister med? och 2) kan man använda något annat sorts lim än den som finns på ovan nämnda hemsida?
 
Vi har köpt ett antal meter på Hornbach. Har ingen aning om de andra.

Målning sker med vattenbaserad färg och de kan limmas med nåt vattenbaserat, t.ex PL600 om man vill att de skall sitta mkt ordentligt (lite menlöst). Annars kan man använda akrylfog som lim, du köper det för 9kr/tub på Hornbach.
 
Vi har köpt våra på Bauhaus.
 
Finns på alla byggvaruhus i princip, dock oftast enbart med lite sunkiga mönster alá rosetter osv...om man nu inte gillar sånt så finns det stort utbud på Panelstugan i Göteborg iallafall, bra priser också. Limma med latexfog som gadu skrev, det funkar bra. Bara nåla upp listerna medan det torkar. Vanlig takfärg, dvs, matt färg, ger "gips-känsla".

Och för guds skull, köp ett par extra lister så ni har i reserv när ni har gerat de första listerna fel:)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.