Hej!

Vi ska sätta in några fönster i vårt hus, dvs ta upp hål och sätta nya fönster, inte ersätta gamla.

Vi funderar nu på PVC då jag snubblat över en del billiga sådana.

Vilka erfarenheter har ni av PVC-fönster? vad kan vara nackdelarna? garantier, vad gäller de? Missfärgningar? Plastsaker kan ju gulna anars, gäller det också fönstren?

Har ni hört talas om Fönster24. (HusFörDig) De har www.fönster24.com?
Verkligt billiga. verkar inte vara helsvenska direkt men många företag har tillverkning mm utomlands så det behöver inte betyda så mycket.
Alla erfarenheter tages tacksamt emot. Är de seriösa?


/Kika
 
Skulle också vilja ha mer info om just fonster24.com. Deras priser verkar mycket bra jämfört med andra svenska leverantörer jag hittat. Relativt nytt företag (Feb 2010) men de verkar erbjuda betalning per faktura så det kanske bara är att beställa ändå.
 
Om någon har erfarenhet av www.fonster24.com får ni gärna dela med er av detta. Är också intresserad av detta, tackar!
 
Bumpar denna tråd vill ej skapa en tråd till angående plast fönster.
Har fått pris förslag från http://www.fonsterlagret24.se/ riktigt billigt men nu har jag sutti och läset och hittar ingen som handlat hos dem.
3 st öppninigsbara 130x130
2 Fasta 130x 120
1 st inågående väster hängd balkong dörr hela glas.

14900 kr inlusive moms frakt...

Låter det för bra??
 
Fönsterlagret24 vill ha betalt i förskott. Det är alltid en varningsklocka.
 
Tjena!

Också väldigt inne på PVC fönster.. Någon med erfarenhet från Orama fönster?
 
Skulle inte tveka en sekund att sätta in pvc-fönster, jag tvekade förr för att folk tyckte de såg "plastiga ut", "otraditionella" osv... men bytte förra sommaren nästan alla fönster på kåken till 2-glas pvc (U-värde runt 1,1)och jisses vad nöjd jag är. Dreh-Kipp funktion är guld värt på sommaren för svalkans skull och jag upplever en helt annan robustehet i pvc-fönster än i träfönster, känns helt enkelt stabilare men sin stålkärna och isolerar underbart. Motsvarande träfönster med liknande U-värde behöver 3 glas och kostar betydligt mer..
Mina 3 SP-fönster som jag tyvärr installerade för 2 år sedan innan jag upptäckte hur bra pvc är ser väderbitna ut och lätt gulnade efter 2 år! Ska byta ut eländet så fort jag får råd..
Kolla Kronfönster, de har bra prisvärda pvc-fönster och snabb leverans, vi fick våra på 3 veckor!
 
Pvc fönster 1.1 var värdet men vet ej om det är glaset eller hela !


Acropora skrev:
PVC Fönster med vilket U-värde?? Eller Trä???
 
sled skrev:
Tjena!

Också väldigt inne på PVC fönster.. Någon med erfarenhet från Orama fönster?
Jag tittade på Oramas fönster (fick en offert) när jag skulle köpa fönster för tre år sedan, verkade riktigt bra, men dom är väl inte pvc utan någon annan slags kompositplast plus aluminium. Valde dock bort dom eftersom jag inte ville ha vridsfönster.
 
foppa72 skrev:
Jag tittade på Oramas fönster (fick en offert) när jag skulle köpa fönster för tre år sedan, verkade riktigt bra, men dom är väl inte pvc utan någon annan slags kompositplast plus aluminium. Valde dock bort dom eftersom jag inte ville ha vridsfönster.
Det stämmer tror jag.. Aluminium är det på utsidan i alla fall.
Blir nog att jag köper dom eftersom jag vill ha vridfönster :)
 
Kan rekommendera http://www.bygg-pol.com/index.html

Billig och bra att ha att göra med! Betalning vid leverans. Leverans ca 1-2 veckor för mig iallafall. Vet ej om han säljer via postorder dock.

Jag har handlat av honom, fast jag har varit inne i själva butiken och pratat med honom.

Jag köpte ett helglasat parti med höjd 2000 med en balkongdörr på 800mm med sidoljus på 400mm + ett 2-lufts 800x1250 allt med dreh-kipp. Detta kostade 5000:- inkl moms.

Vid ett annat tillfälle köpte jag ett 2-lufts 800x1250 + ett 1-lufts 1000x800 + ett 1-lufts 1000x1000, alla med dreh-kipp och spaltventil. Detta kostade också 5000:- inkl.moms.

Alla var med två-glas isolerglas, kommer ej ihåg u-värdet. Räcker iallafall för att det inte ska bli kallras fast jag har golvvärme.

Jag är helnöjd med dessa! Profilerna är Veka. Man kan dessutom beställa vilken storlek man vill. Inga modulstorlekar här inte! Så är det väl visserligen med de flesta PVC-fönster, men iallafall.

Kan varmt rekommenderas! Butiken ligger i norra Skåne.
 
Den hemsidan gav inget bra första intryck.. :) Men man ska ju inte döma räkan efter håren, kanske skulle ta och slå honom en signal.

Själv har jag tagit in offerter på 22 enheter från ett antal PVC-fönsterförsäljare. 2-glas u-värde mellan 1,1 och 1,3 på hela konstruktionen. Frakten till Luleå beräknas kosta cirka 10000 kr.

Fasta antal

200x55 3
150x55 1
148x175 3
86x93 1
120x140 2
98x58 1

Öppningsbara Dreh kipp antal

148x138 6
150x55 endast kipp 1
120x140 1

Dörrar helglas antal

90x215 Utåtg. Alum.tröskel 2
180x215 Skjutparti 1


Profönster.se, tidigare PROBC (Drutex iglo 5) - 55000 kr fraktfritt Läste dock om Tommypeters här på forumet som haft problem med PROBC...

Zodiak arkitekter (ALUPLAST IDEAL 4000) - 52000 kr (EXKL. frakt Luleå) Säljaren ringde upp mig dagen efter de skickat offerten och frågade vad jag tyckte. När jag då sa att de inte var billigast gav han mig direkt 20% extra rabatt... :) Det finns rejäla marginaler i branschen, var så säkra.

EU-fönster (7000 någonting) - 73000 kr fraktfritt

Nordiska kompositfönster (Dako prestige, OBS 3-glas!!!) 79000 kr inkl frakt. Väntar på offert på 2-glas.

Mentafönster (Drutex iglo 5) 72000 kr Frakt tillkommer...

Tycker att det är helt fantastiska priser. Vågar inte ens tänka på vad det skulle landa på om man valde elitfönster eller motsvarande :)
 
Nä, håller med om att hemsidan inte är kanon, men han är skitbra att ha att göra med. Jag kan inte annat än rekommendera honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.