Än så länge vet jag var kabeln ligger, men igår funderade jag lite på hur man söker upp den lättast när minnet sviker. Jag fick höra ett tips vid köpet på Orust Motor att man kunde använda själva klipparen som mätare, men kommer inte ihåg hur detta gick till. Någon som vet? Finns det andra instrument som kan användas?

"Is there an app for that?" :D
 
Yes, "There is an app for that"!

Meny: Avancerat - Kontrollera slingan.
Aktivera "kontrollera slingan" och putta automowern till sen markerar att den står rakt över slingan. Finns i manualen på sid 57. Detta antar jag är bäst om man vill veta enskilda punkter längs slingan.

Det finns också ett sätt att få automowern att köra längs slingan exakt ovanför, bättre om man vill veta hela slingsträckningen.
Ange korridorbredd = 0 och aktivera "följa slinga" (finns in eller ut beroende på om den står i laddstationen eller inte. Med korridorbredden satt till 0 kommer klipparen att gränsla slingan.
 
Man kan inte rekommendera en Android-app till herr Gunverth - han är, om jag inte miss fel, 100% Macifierad!
 
anden213 skrev:
Man kan inte rekommendera en Android-app till herr Gunverth - han är, om jag inte miss fel, 100% Macifierad!
Kan väl inte jag hjälpa att han valt fel verktyg för jobbet :)
[edit] Fast nu fanns ju faktiskt verktyg inbyggt i AM tydligen så han slipper byta mobil.
 
anden213 skrev:
Man kan inte rekommendera en Android-app till herr Gunverth - han är, om jag inte miss fel, 100% Macifierad!
Sedan 22 år. Säljer också Apples produkter och har konverterat hela sin omgivning. Äkta fanboy, alltså. "Boy", förresten. Jag är ju gubbe. :D

Det fanns en fältmätar-app till iPhone, trots allt. Helt sjukt.
http://itunes.apple.com/se/app/emf-detector/id320832296?mt=8
 
7 spänn! Köp och testa! Sedan får du återkomma med rapport om iPhone eller Automower har bäst noggrannhet i fältmätning.

Man behöver inte vara gubbe för att uppskatta Mac.Jag har svängt från att helst köpa pc i lösa delar till att ha en iMac på skrivbordet. Det var många småsteg på vägen, men tillslut så kom jag i mål! (Kidsen på stan tycker säkert att jag är gubbe, men jag är inte helt överens med dem i alla andra frågor heller...)
 
  • Gilla
Mattihasen2
  • Laddar…
Som gubbe på 35 och med snart 30 års erfarenhet av PC (och en hel del Mac också) tycker jag mest att. det är ballt att ens telefon eller dator kan så mycket. sedan får man föredra mac eller pc som man vill. imponerande är det oavsett plattform.
 
Johan Gunverth skrev:
Än så länge vet jag var kabeln ligger, men igår funderade jag lite på hur man söker upp den lättast när minnet sviker. Jag fick höra ett tips vid köpet på Orust Motor att man kunde använda själva klipparen som mätare, men kommer inte ihåg hur detta gick till. Någon som vet? Finns det andra instrument som kan användas?
Varför handlar du på Orust Motor om du bor i Björlanda? Ger de så bra service?
 
dengroth skrev:
Varför handlar du på Orust Motor om du bor i Björlanda? Ger de så bra service?
Ren tillfällighet. Svärföräldrarna har sommarstuga i Henån och Orust Motor var de enda som kunde leverera vid tillfället. Finns ju i Kungälv (Rollsbo) annars.
 
Johan Gunverth skrev:
Det fanns en fältmätar-app till iPhone, trots allt. Helt sjukt.
[länk]
Saknar ett svar på om den funkade eller inte, gjorde den det?
 
M J skrev:
Saknar ett svar på om den funkade eller inte, gjorde den det?
Inte ett smack. Dessa metalldetektorer och fältmätarappar är rena bondfångeriet. :D
 
  • Gilla
jogustaf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.