Har funderat lite grann på deras hus Ägir. Den verkar vara mest i min stil..
Hur får man reda på deras visningshus?
Groventré,hur mycket kan den kosta?

Newbie on this site =)
 
När det gäller visningshus så kan du ta kontakt med en av deras säljare. Det huset vi bygger (Tor) har de inte som visningshus här i närheten men det är ett annat par som har byggt ett Tor ca 15 mil ifrån oss så vi fick komma hem till dem & titta.

När det gäller groventre så har de ett "utrustningspaket" som innehåller ytterdörr till groventre, spröjs, sadeltak över entre, extra utebelysning & utvändig trappa för 14000kr ink. moms.
 
Hej! Groventré ingår som standard i SX modellen.
 
Men vad är det för skillnad på S-modell å SX-modell?
/C 8)
 
SX-paket på Höner innehåller:

Groventré, sadeltak över huvudentrén, hantlangare under 40 tim, vattenburen värme, spröj på fönster, disk- och tvättmaskin samt torkskåp.
 
Vi har kollat lite på Torgrim vi me, tycker att d e d bästa huset med den öppna planlösningen som Ä-hus har! Men jag undrar över om d e ngn som har haft kontakt med Norrtälje kontoret?
Ngn som har lagt ner mycket pengar på tillval på sitt ä-hus? golvvärme, kakel, klinkers m.m... Skulle vilja ha lite större fönster med i vissa rum...
 
Hej, vi skall bygga Torgrim, och det via säljaren i Norrtälje....har du några erfarenheter eller varför frågar du?

/aja
 
Jag frågar för att jag inte har några erfarenheter från dem... So, tell me...
 
Vi har precis i dagarna skrivit på köpeavtalet med Älvsbyhus i Helsingborg, på just Torgrim. Vi har blivit mycket bra bemött av säljaren där. Vår slutnota hamnar på 1,8 miljoner. Och det är med allt inräknat. Nu har vi valt till dubbelgarage, centraldammsugare, väggskivor och virke till ovanvåningen både torktumlare och torkskåp etc. I princip alla tillval man kan göra. Älvsbyhus har visningshus i Malmö. Ett TYR, men planlösningen är nästan densamma, så vi var där i Söndags och tittade på det. Dom annonserar i SDS på söndagar om vilka tider.
 
Se till att hålla efter Helsingborgssäljarna, de har en förmåga att lova och lova och kan blåljuga folk rakt i luren... Var beredd på mycket tjat..
Ett bra tips för att spara femtusen spänn är att montera centraldammsugaren själv.. Det tar max en timme att göra det, dom monterar enheten på den oinredda ovanvåningen, lyfter på en spalt mellan husmodulerna, petar bort lite isolering och går ner med röret...
jag talar av egen erfarenhet... www.rich.nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.