Hej alla!
Vi har en ca 3 år "gammal" Stiga Muticlip 50 vars bensintank började läcka när jag plockade fram den för första klippningen (förvarad i varmgarage). Plockade lös tanken och ser att den läcker i en limmad skarv/fog.

Nåja, det var ju ganska enkelt att plocka lös den så jag for in till Granngården och köpte en ny tank. Men döm min förvåning, den nya läcker också(!) - och på precis samma ställe....

Luktar lite konstruktions/materialfel allt... Tydligen har dom designat om tanken på "dagens" Multiclip 50...

Någon annan som drabbats?
Thanks!
/Rikard
 
Milkshaken
Märkligt om dom har ny design och materialval i nya, och inte granngården har det ... Dom ligger väl inte på större lager... men hursom så har du ju garanti på den nya, be att få en ifrån en ny serie.
 
Det finns en del skrivet om detta på forumet. Läs denna tråd:

http://www.byggahus.se/forum/traed-...multiclip-50-s-rental-vill-inte-starta-2.html

Tanken du köpt antar jag var av den gamla typen där draganordningen inte är separerad från tanken. Det är nämligen det som är problemet. När du drar i snöret spricker tanken i fogen. Enligt uppgift till mig finns sedan slutet av förra sommaren en ny tank som inte har dessa problem - jag gissar att du köpt en gammal tank på granngården.
 
Tack MathiasS !
Lustigt, jag provade att söka innan jag postade men hittade inte den tråden - undrar om jag skrev multiklipp istället för multiclip...?

Jo, tanken jag köpte var från en "slaktad" klippare som stod nere i deras verkstad. Och nu ska jag ringa dom i morgon och be att få en tank av den nya typen - och försöka få den "gratis"... Solklart konstruktionsfel.

Tack så mycket!!
/Rikard
 
d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.