Hej!!
Vi håller på och planera kök,vi har inte bestämmt oss när det gäller vitvaror!
rostfritt eller vitt,har hört att rostfritt blir kladdigt och repigt??och hör att folk säger tvärtom också är kluven i denna fråga!!tacksam för tips!
 
Vi köpte rostfritt, kyl och frys, 1999, Electrolux. Dessa skåp har ingen särskilt behandling, som jag har förstått finns idag. Min erfarenhet är att fingeravtryck syns lätt och med barn i familjen så får man räkna med att allt "kladd" syns.

Men jag är ändå väldigt nöjd och kommer att välja rostfritt även till nya huset. Jag tycker att det är snyggt och tycker inte heller att jag störs så mycket av några handavtryck av och till... Det är faktiskt busenkelt att med ex. fönsterputs eller "köksspray" putsa av kyl/frys.

Med det sagt så hoppas jag ändå att den kyl/frys vi väljer har en ny, mer motståndskraftig yta mot fett och smuts! :p
 
Vi har rostfri kyl och frys som är anti-fingerprintbehandlade och ugn, kombigugn och fläktkåpa som inte är det. Tycker inte att någondera är särskilt svåra att hålla fina trots att vi inte är några fanatiker när det gäller att feja.
 
Jag tycker vita vitvaror är snyggast. Är rätt trött på allt rostfritt i kök, det räcker med rostfri diskbänk. ;)
 
Jag skulle gärna se fler saker i borstad aluminium istället för rostfritt stål. Mycket snyggare.
 
Vi planerar också nytt kök och är inne på svarta vitvaror. Tycker det ser snyggt ut i rätt miljö. Eller egentligen blir diskmaskinen inbyggd, så det blir isf en svart kyl (eller kyl/frys, men iaf bara en 60cm-bred) och sen lite svart på inbyggnads-ugn och -micro (det som inte är glas), och svart induktionshäll.

Eftersom det inte blir så mycket vitvaror så tror jag inte det att de är svarta ska behöva mörka ner köket för mycket.

Kan också bli så att vi väljer vita vitvaror, men rostfritt väljer vi (förmodligen) bort. Både för det man hört om kladd och sånt, men också för att det möjligen snart kommer kännas mer rätt att inte ha det (dvs att man helt enkelt ledsnat på rostfritt).
 
Vitt och rostfritt tycker jag är det som håller i längden! Allt färgat brukar man tröttna på ganska fort(kanske med undantag av svart). Jag minns de lejongula vitvarorna i mitt föräldrahem, usch!
 
Helt klart skulle jag välja vitvaror i aluminium. Blir inte ett fingeravtryck på! Sedan är det mycket snyggare än både vitt och rostfritt (personligt tyckande iaf)
 
bjpa08 skrev:
Vitt och rostfritt tycker jag är det som håller i längden! Allt färgat brukar man tröttna på ganska fort(kanske med undantag av svart). Jag minns de lejongula vitvarorna i mitt föräldrahem, usch!
Jag skulle inte välja orange eller så även om det var inne, men jag tycker svart borde kunna vara tillräckligt neutralt för att inte bli fel på sikt.
Men även rostfritt och vitt funkar säkert om man ser det så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.