A
Hejsan

Har en fråga angående mitt vatten. Renoverade och byggde om min tvättstuga för snart två år sedan. Valde då att slänga ut den gamla hydrofonen och istället installera i en ny hydropress som alla sa var så bra. I samma veva installerades det en ny dränkbar pump i borrhållet (30m), samt en ny varmvattenberedare, Jag lät en rörfirma göra hela jobbet pga. försäkringar mm. Efter ett halvår började det lukta fis om vattnet (både det kalla och varma). Jag har hört olika förklaringar, alltifrån svavelgas, att det är fel på luftningen, till att det är hydropressens fel.......

Flertalet har sagt att jag ska byta tillbaks till hydrofonen eftersom vattnet i den luftas.
Så min fråga är nu, vad ska jag göra? finns det någon här som kan ge en enkel förklaring åt mitt problem? Jag hade så himla bra och gott vatten tidigare, innan renoveringen.

/ Mvh: Robban
 
Nu är jag ingen expert men i det jag har försökt ta reda på så är frågan hydropress/hydrofor något som slutar Volvo/Saab 50/50. Det har ingen betydelse vad jag kan komma fram till.

Lukt och smak ska inte ha med det ena eller andra att göra när det gäller hydropress/hydrofor. Problemet är något annat.

Du kan ju koppla förbi den och prova. Pumpa upp vatten direkt i ett dricksglas och smaka och lukta. Sen gör du samma sak efter hydropressen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.