Nån som kan tipsa om någon noggrann? Ska vara till ett nybygge.
 
Vi hade en fantastiskt bra KA (Kvalitetsansvarig) som heter Håkan Jansson och driver företaget Byggsamordnarna. Det gällde ett nybygge i Halland (Kungsbacka). Jag vet inte om han håller på längre, för det var 2003 vi byggde om jag minns rätt...
 
...och nu ser jag ett annat inlägg du gjort där du berättar att ni har en KA men letar efter just en besiktningsman (som du ju skriver i rubriken). Jag ber om ursäkt. Tog tyvärr för givet att det var en KA du egentligen menade, men det var klantigt av mig.

Hoppas att ni hittar någon bra!
 
Jag tänkte att du visste att er KA jobbade även med besiktningar! =)

Nu lutar det åt att vi tar den killen som vår KA har rekommenderat.
 
Vi har haft en superbt bra besiktningsman, hittade mycket fler saker än Anticimexs besiktningman gjorde.

Friberg: 0702-151490
 
Vi hade Bo Björkman på Tak & Byggkonsult i Väst AB. Trevlig, kunnig och kom med förslag på åtgärder inom olika områden. Kan rekommenderea honom. Han har telefon 0707-255610 och bor i Onsala söder om Kungsbacka.
 
Wifen skrev:
Vi har haft en superbt bra besiktningsman, hittade mycket fler saker än Anticimexs besiktningman gjorde.
Friberg: 0702-151490
http://www.rejta.se/omdome/398025/Kjell-Anders+Friberg+Kaf+Miljökonsult+AB

Vi har även erfarenheter av denna skojjare som KA för vårt nybygge. Ta någon annan även om han kan verka kunnig, noggrann, rak mm. Problemet är att han även är allt det som framgår på rejta.se och lite till:

Han håller inte offerterna som han lämnar,
utför uppdrag på eget bevåg och debiterar den tiden,
krävde mer än 2gånger mer betalt än fastprisofferten som vi fick,
kräver förskottsbetalning,
betalar man sedan inte mer avslutar han utan att återbetala eller skicka in papper,
lämnar ingen dokumentation,
är även ganska övertygad om att den som betalar mest är den han hjäper (inlusive byggföretaget...)
 
Vi har precis köpt hus och jag kan varmt rekommendera Mattias Kling (Besiktia AB).

Han var mycket noggrann, förmodligen tidernas längsta besiktning :)
Han kom också med ett par riktigt bra tips angående husets våtutrymmem.

Mvh
Stefan
 
Tack för alla tips! Är till nytta nu igen när det är dags för tvåårsbesiktning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.