Har fått ett kostnadsförslag på utvändiga plåtarbeten mtrl+arb och tycker det känns oväntat dyrt. Regnvattensystem samt vindskiveplåtar kan man väldigt enkelt göra själv på detta projekt. (30 fönster/dörrar, 25 m hängränna samt 5 stuprör, 60 meter vindskivor, 50 meter diverse fasadplåtar). Vad är ett skäligt pris?
 
Omöjligt att svara på utan bättre beskrivning. En 25m lång ränna går väldigt mycket snabbare att sätta upp än 25st 1meters. Och det samma gäller ju även alla andra plåtar. Sen beror det ju på hur lätt man kommer åt. Är det högt, finns det buskar och träd i vägen osv osv.
 
Skulle gissa att bara plåtarbetet för dina fönster hamnar mellan 19000-24000 kr exkl moms om det avser fönsterbleck samt inklädnad av fönstret runt om.
 
Vad menar du med inklädnad runt om fönster? Har sett att på vissa hus sätter man en plåt runt om fönstret (innanför panelen) i skarven mellan mellan fönsterkarm och regel. Därutöver tillkommer synliga under- och överbleck.
 
Tomba6 skrev:
Vad menar du med inklädnad runt om fönster? Har sett att på vissa hus sätter man en plåt runt om fönstret (innanför panelen) i skarven mellan mellan fönsterkarm och regel. Därutöver tillkommer synliga under- och överbleck.
Sorry ! Var nog väldigt trött när jag svarade på inlägget...Du har ju inte ens skrivit att du skulle ha inklädnad runt fönstret. Men Ja det är sådan inklädnad jag menade.
Glöm mitt tidigare inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.