Hej,
Har reglat och det blev som det ser ut på bilden.

Min fråga:
Ska man ha kortlingar vid kanterna, som det röda eller räcker det som jag har gjort?

Tacksam för all svar
 
  • reglar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
Vi vet inte vad du ska göra, så det blir svårt att svara på...
 
sry, det ska upp plywood och sen gipsskiva, det är till köket.
Det var betong under, sen reglat.

Tacksam för svar
 
Golv mao?

Plywood och gips är en lite udda lösning men om man jämför med golvspån som troligtvis är stabilare så ska det vara kortlat vid väggarna enligt instruktionerna.
 
Njae? jag tror det är en vägg, plywood + gips låter som en vägg tycker jag. Men fortfarande är informationen otillräcklig.
Som sagt vägg eller golv?
Om vägg, vad sen? ska Du hänga upp skåp? ska det sitta kakel på väggen? eller klinker på golvet?
 
dumma mig, sry för så dåligt info.

Det är en vägg, köksluckor ska hängas upp på väggen.
Sen kakel osv på gipsskivan osv.

Tacksam för all svar
 
Varför regla isf?
 
Hmm, har du byggt en ny vägg, eller reglat ut en gammal, och är ritningen rättvänd, dvs sitter reglarna vertikalt eller horisontellt ? Mest nyfiken. jag hade kortlat i vilket fall..
 
Köksskåp förmodar jag Du menar? ;) Om jag skulle kakla väggen så skulle jag ha kortlat även om det bara är en köksvägg, allt för att det inte ska röra sej mer än nödvändigt.
 
Bygger ut en vägg för att ha en ny jämnare yta och att kunna dra om kablar bakom det, till lampor osv.

Det är horisintellt reglat, som det ser ut på bilden..

Tack för all svar
 
För att krångla till det för dig, så hade jag haft kortlat bakom alla skivskarvar...
 
Lite skumt med horisontella reglar..

Kortla i skivskarvarna och förskjut gipsen en halv skivbredd i förhållande till plywooden.
 
Du menar, man lägger inte plywood och gipsskivans skarvar på samma ställe ?

Spelar det någon roll om man lägger skivorna vågrätta eller lodrätta ??
 
Nja, spelar roll.. vanligt är att lägga en regel mot golv, och en mot tak, sedan regla stående däremellan, med cc-avstånd anpassat för de skivor man tänkt använda, på det viset slipper man kortla alls,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.