• Image4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
C
Det här problemet är man nog medvetna om, eftersom det har funnits sen forumet skapades.
 
Hög tid att göra något som följer standard då, det är ju knappast IE som gäller nuförtiden..
 
Bättre vore ju att automatiskt förminska ner bilder som bifogas till tex 640x480 eller vad de nu kan vara för storlek så att bilden ryms i inlägget.

Så är de på flera andra forum så de går att fixa iaf..
 
C
Det görs redan. Problemet är inte bifogade bilder utan bilder från extern url. Sådana minskas förvisso ner på några forum, men på betydligt färre.
 
mitt superhack: Högerklicka på bilden och välj view image.

Firefox
 
Lite skrev:
mitt superhack: Högerklicka på bilden och välj view image.

Firefox
Problemet är att även texten hamnar utanför (I inlägg med lång text). Och då funkar tyvärr inte ditt hack :S
 
C
Anledningen till den höga andelen IE är att företag fortfarande använder skiten eftersom många av deras applikationer är byggda för det. Alltså; företag har IE på sina datorer. Folk surfar på nätet på företagets datorer. Statistiken registrerar att massor av människor använder IE.

Lägger man dessutom ihop Firefox, Chrome, Safari och Opera på källan du angav kommer man fram till att dessa tillsammans står för 48,8% av användandet, medan IE står för 50,81% till dags dato. Snart är "vi" om! :)
 
Redigerat av moderator:
joflopp skrev:
Nja... IE står väl fortfarande för dryga 50%, även om jag sällan startar upp den utan håller mig till Firefox.

[länk]
Gäller inte som standard för hur läsare skall bete sig menade jag. :)
 
Så här ser fördelningen ut bland våra besökare.

Internet Explorer 64% (73%)
Firefox 22% (21%)
Safari 7% (4%)
Chrome 6% (2%)

Siffrorna kommer från Google Analytics (senaste 30 dagarna) och inom parentes ser ni hur det var för ett år sedan. Övriga 61 (41) webbläsare står för mindre än en procent.
 
Vi planerar att implementera en möjlighet att göra sidan fluid vilket gör att man kommer att kunna se större bilder. Detta är inplanerat under juni månad.
 
Går det inte att flytta den klickbara post number som står bredvid rapportera knappen till vänster sida istället för då kan man klicka på den siffran så ser man inlägget bättre?
 
Nje. I juni kommer vi förbättra "#13-länken" så att den leder till just ditt inlägg men så att man också ser hela tråden ovan och nedan (idag ser man bara ett enda inlägg när man klickar på länken). Detta gör att man kan posta eller maila en bättre länk, en länk som visar inlägget i sitt sammanhang.

Vi planerar istället ha en annan länk där det står just Bredda sidan som man kan klicka på vid behov. Sidan blir då "fluid".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.