efter ett par års pillande tänker jag inte göra mera. Trött på bara vitt, tror mera på
"cosy minimalist" Välkomna att kommentera !
 
  • Aurora.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt !! Verkligen , fastän jag själv är väldigt glad för vita (och svarta ) kök ;)
Men vad är det vita ovanför ungen ??
Är det spishällen ???
Ser ut som en bricka ....??

/Matte
 
Ny induktionshäll från Electrolux, heter Aurora men säljs bara utomlands !
Gör hällen till ett design föremål som ser bra ut även då inte igång
 
en bild på hur man placerar den i "open plan" kök
 
  • electrolux-aurora-cooktop1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
Mkt snyggt!
 
C
Är det en sån där som fläkten kommer upp ur?

edit: såklart inte, du har ju en fläkt ovanför...
 
Snyggt kök.

Men hällen var allt annat än vacker...
 
Thomas59
Kul med ett nytt kök. Alltid en skön känsla.

Köket ser snyggt ut men kanske lite väl plottrigt för mig med tre olika luckmaterial men sådant är ju en smaksak och jag förstår att ni gillar det.

Kylen ser lite inklämd ut i hörnet och hur kommer ni åt sakerna längst in i hyllan ovanför.

Fläkten gillar jag, nåt sånt ska jag ha då jag gör om köket och rostfritt i stället för tex kakel. Spishällen passade kanske bättre i en miljö typ katalogbilden men det är ju också en smaksak.

Tänker lite hur det är att jobba i ett kök då jag ser det. Att ha ett bra flöde är viktigt. Typ; plats för matkassar nära kyl/frys/skafferi -> stora beredningsytor nära till vatten, beredningskärl, knivar, sopkorg osv men ändå inte för långt från kyl/frys/skafferi/kryddor -> tillagning ugn/spis med närhet till vatten, grytor, kastruller osv -> avställningsytor för varma kärl -> yta för uppläggning -> plats för disk -> vask och diskmaskin nära till porslinsskåp.

Konsekvensen av detta processtänkande är att köket med fördel kan vara u-format med köksö eller stort beredningsbord i mitten. Då blir inte avstånden för stora.

Ljuset är viktigt och det är trevligt att slippa stå och titta in i en vägg då man står vid spisen eller vid beredningsytan. Det samma gäller belysningen som gärna får vara uppdelad i städ-, arbets- och mysbelysning.

Ja ungefär så och att det är planerat så att man inte springer på varandra om man jobbar flera. Köket blir ofta en social samlingsplats så det är bra om det finns en "hängplats", om man gillar att ha folk i köket villl säga
 
Jättefint :)

Lawrence skrev:
efter ett par års pillande tänker jag inte göra mera. Trött på bara vitt, tror mera på
"cosy minimalist" Välkomna att kommentera !
 
Fint !!
 
jag vet inte vad det är men jag tycker det luktar köksbutik /utställningskök, det är inte så att det är någon form av produktplacering??
 
Milkshaken
Lite plottrigt som någon annan skrev, är det kyl och frys i hörnet?
Annars modernt och fräscht....:)

Själv skulle jag satsa mer på en riktig köksÖ om vi skulle byta kök.... Det är min smak.... Gärna i kombination med grill, häll, fritör och stekbord.... sen en kraftig huggkubb jämte...:)
 
Jag saknar symmetri och balans! Inte ett enda skåp eller vitvara går i linje med varandra.

Trångt med diskmaskin och kylskåp intill varandra. En som dukar av matvarorna och en som sätter ner disken fungerar inte!

Ser gärna fler vinklar!
 
Hej Returia,
Gammalt hus och planlösning gjorde det svårt att
få perfekt. Man står i alla fall till höger om diskmaskin
då man tömmer den etc
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.