Knappt 77 kvm, två sovrum och separat "tvättstuga". Detta hus bör kosta en bit under 1,5 Mkr nyckelfärdigt i lösvirke. Konstruktionen baseras på ett "ramverk" med takstol och bärande väggar, allt-i-ett, lossade direkt från lastbil på plintad grund. Observera att förråd med rejäl uteplats och förstukvisten är inbyggda i konstruktionen från första början.

Mitt råd är att satsa en slant på att anlita både arkitekt och konstruktör för att i detalj projektera bygget VÄL. Då kan ni mycket väl spöa vilket prefabhus som helst i pris och kvalitet.
 
  • Gummistövel01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tak så mycket för tips och ritning :)
 
Hittar ingen dörr in till badrummet? :S
 
Förslagsvis installeras badrumsdörr mot hallen. Gärna låsbar från insidan.

Jag glömde fråga Gummistövel om man redan skaffat tomt.
 
  • Gummistövel01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har möjlighet att få en tomt på mina föräldrars gård, måste dock undersöka lite närmare om jag har möjlighet och råd att bygga just nu eller vänta ett par år. Så inget som är avstyckat och klart alltså!
 
Hej Gummistövel! Vill gärna tipsa om Lapplihus, ett finskt företag som jag är väldigt förtjust i. de har representanter här i Sverige, även i Stockholmstrakten. Vi behöver ett lite större hus, så det fick bli ett billigare husföretag, men kanske för dig... De har tre olika hustyper, och bland så kallade "hemtrevliga" finns mindre hus, t.ex. stäpplärkan som förutom det du önskar även har en rejäl bastu. Dessa hus har gott rykte i Finland. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.