Håller på att fylla i papper ang ansökan om byggkreditiv hos Nordea.
Där ska bla fyllas i vilket försäkringsbolag man ska ha huset brandförsäkrat i.
Det är ju inte något som man har börjat fundera på redan nu direkt.
Vilka försäkringar ska man ha på sitt hus?
Hemförsäkringen täcker väl inte själva huset eller?
Behöver lite hjälp att reda ut detta.
Har hyrt hus i 10 år vilket var ganska problemfritt. Ha ha.
Men nu blir det ju en del att bry sej om.
Har nuvarande hemförs, bil, och personförs i TH vilket funkat bra.
Någon som är duktig på sånt här??
 
Har du redan TH idag och är nöjd kan vi förutsätta att du fortsätter med detta. Sen vilket av deras varumärke du väljer är lite hugget som stucket beroende på smak o tycke. De ägs ju av Codan och innefattar Th, vesta, aktsam, atava mfl. Oftast sköts skadereglering gemensamt om än efter bolagens egna villkor.

Det du kommer behöva framöver är fortsatt hemförsäkring men även fastighetsförsäkring oftast i ett paket kallat villahem.

Under byggnation beror det på hur ni bygger huset. Vid helentreprenad är det oftast så att husleverantören har brand och stöldförsäkring. Ska ni bygga lösvirke eller delad entreprenad kan byggsatsen komma försäkrad eller ej men det är inte säkert. Vissa husleverantörer har tom försäkringsavtal som ger fri försäkring första året. Allt sånt här ska du kolla med entreprenörer och husleverantören. Glöm då inte att begära in tydligt var de har försäkring och dubbelkolla detta själv genom att ringa försäkringsbolaget och kolla att försäkring finns och att den gäller så som ni förväntar er

MVH Lorant
 
Be Insplanet om hjälp. Tjänsten är gratis och jag använder den varje år inför försäkringsförnyelsen.
https://www.insplanet.com/
 
Szture skrev:
Be Insplanet om hjälp. Tjänsten är gratis och jag använder den varje år inför försäkringsförnyelsen.
[länk]
Gratis undrar jag om det är? inget är gratis :p så provision på sålda försäkringar har dom säkert. Däremot gjorde dom ett bra jobb, vi böt bolag på 3 bilar, 1 släpkärra, 1 eu-moppe, villa-hemförsäkringen viket sänkte våra kostnader rejält.
 
Då insplanet endast tar direktuppgifter från bolagen så får man som kund andra priser om man ringer själv. Dessutom tar insplanet endast upp de alternativen som de har avtal med och får betalt av.

MVH Lorant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.