Mia

Oj,hur skall jag kunna föklara allt detta när jag inte gjort det själv och min man kan jag inte fråga för han är bortrest,jag gör ett försök :)

Fläkten är från Elextrolux modell EFC 941

Vi tyckte det var lite roligare att sätta kaklet på ett annat sätt än vad alla andra gör,många har ju så att det går ca 50 cm från bänken men vi tog tom 80 tror jag det var.

Jag tror han satte gipsskiva(6 mm) ovanför kaklet så att fläkten skulle sitta rakt,just i skarven blev det inte snyggt så vi satte dit en list som målades vit.

Om silikonet vet jag inte men jag kan ta reda på det tills imorgonkväll

Hoppas du fått svar på några av din frågor,annar är det bara att fråga igen :)
 
Tack för snabbt svar! Detta forum är verkligen kanon när man lever i "köksrenoverings världen" :)
Kul! vi har tittat just på denna fläkt, kul att se den i en riktig miljö Tror vi väljer den nu!! Du får gärna skriva mer om hur ni gjord sen!! Tacksam för alla tips!!
Just nu börjar vi bli klara på många detaljer , återstår bara att välja leverantör av själva köket :surprised: , Står mellan Tibro, Ballingslöv o Marbodahl måste nog bestämma oss snart nu!! Det är en lång o mödosam ( men kul!!) process att byta kök!! ;)

/Mia
 
Mia,

Ja det är en lång process,å ibland skitjobbig men efteråt är man nöjd trots allt :)

Vi började renovera i maj och var klar först i dec men då var det mest såna saker som inte syntes som skulle göras,det där riktigt tråkiga på slutet som man riktigt hatar :-
Varför det tog så lång tid för oss var för att vi rev ut precis allt,la in vattenburen golvärme,nytt innertak,väggar,nya fönster,dessutom jobbar min man borta på veckorna men eftersom vi inte har småbarn så gick det trots allt ganska bra.

Är det bara köket ni skall göra eller något mer oxå?
 
Hej igen!
Vi ska göra om hela köket, riva en vägg, göra om planlösningen mm o byta golv i köket, o 2 hallar som hänger ihop. Sen ska vi också totalrenovera ett av våra badrum , plus byta ytterdörr o innerdörrar så det är mkt att fundera på!! vi har planerat i snart ett år o börjar väl känna vad vi vill ha. Är också själv i veckorna så det vi har passat på att åka o titta på grejer lite x-tra nu under julledighet!

Ska prata mer med 2 kökslev. denna o nästa v. hoppas vi kan bestämma oss sen! Hej så länge!!! /Mia
 
Hej,
Snyggt kök.

Undrar vilken form av belysning ni har under bänkskivan vid "köksön" vid de vita barstolarna?
MVH,
Anders
 
Belysningen under bänkskivorna är från Ikea,dom ligger i 3-pack
 
Vi skall också göra om köket totalt och har kollat på samma kök från Marbodal. Min man jobbar dessutom också borta i veckorna, och vi har inga småbarn! Vad kul att höra att det är samma som har det på samma sätt! :)
Jättefint hur ni fått till köket!!
 
Henriettae

Eftersom vi var utan vatten ett antal veckor så var det väldigt skönt att vi kunde göra detta på sommaren,dessutom stod vi ute och lagade mat eller grillade som det verkligen var läge för i somras,så mitt råd är att ni gör om det på sommaren :)

Är det ett stort projekt ni gör eller skall ni "bara byta kök"?
 
chess - Det är ett stort projekt. :) Köpte förra sommaren ett trähus från 30-talet som inte är renoverat sedan 50-talet...
Hitills har vi tagit fram alla trägolv, målat om alla väggar, målat om utsidan av huset, grävt ner en halvmeter i källaren och dränerat om utsidan av huset (fast det gjorde vi itne själva).
De stora grejer som är kvar är att fortsätta jobbet i källaren, omisolera vinden, bygga garage samt renovera kök och badrum.
Vilken tur att det är så kul som det är med hus! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.