Vad ska man tänka på när man säljer hus privat?
Vem kan hjälpa en med olika papper som ska skrivas?
 
Grejen är ju att jag redan har en köpare som är väldigt intresserad.
 
Ja men du kan använda hemverket i allafall så hjälper de dig med kontraktskrivandet så det blir juridiskt riktigt.
 
Ojdå... Jag har liiite svårt att få till det med blanketter så det får nog bli en mäklare som sköter själva pappersdelen! kan nog vara värt kronorna så det blir rätt gjort från början!!

Tack för era tips!!
 
Tjodjuret skrev:
Ojdå... Jag har liiite svårt att få till det med blanketter så det får nog bli en mäklare som sköter själva pappersdelen! kan nog vara värt kronorna så det blir rätt gjort från början!!

Tack för era tips!!
Ska du sälja det svart...? :O Varför skulle det vara svårt att få till med ett vanligt köpekontrakt, typ samma som mäklarna redan använder..?
 
Micke_vb skrev:
Ska du sälja det svart...? :O Varför skulle det vara svårt att få till med ett vanligt köpekontrakt, typ samma som mäklarna redan använder..?
Sälja svart?! För att jag säljer privat eller vad menar du?

Det är väl annat än bara köpekontraktet som ska fyllas i eller?
Köpte huset privat oxå, men då fixade ju säljaren papprena.
 
Prata med banken, det lär vara lugnast. De skall ändå hålla ordning på pappren (om vi förutsätter att det skall lånas och donas). Kostar någon tusing extra kanske.
 
-MH- skrev:
Prata med banken, det lär vara lugnast. De skall ändå hålla ordning på pappren (om vi förutsätter att det skall lånas och donas). Kostar någon tusing extra kanske.
Ja, jag känner nog att det är säkrast....
 
Tjodjuret skrev:
Sälja svart?! För att jag säljer privat eller vad menar du?

Det är väl annat än bara köpekontraktet som ska fyllas i eller?
Köpte huset privat oxå, men då fixade ju säljaren papprena.
Nej det var inte så jag menade..d^_^b Jag sålde mitt hus utan inblandning av mäklare tidigare och använde mig av det kontrakt som jag länkade till (+ en xtra klausul om friskrivning)... Köparens bank ordnade resten, om de betalade för det vet jag inte och det var inte riktigt min angelägenhet heller... Nemas problemas med det...
 
Ok, Micke, nu får du hjälpa mig här lite...

Om jag använder detta formulär, ska det skickas nånstans eller bara ett ex var? Vem fixar det hela medmyndigheter? Köparens bank?
Hur gör man med deklaration? Är det något jag tar när vanliga kommer och fixar man det själv?
Och vad menas med "reversen"?
Som sagt tidigare... Har lite problem med blanketter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.