Har en Stiga villa från 2003 med multiclip bord.
Den elektroniska tillslaget krånglar.

Trycker jag på knappen så startar klippbordet, men när jag släpper knappen så lägger bordet av..

har kollat säkerhetsbrytaren under sitsen och den är OK, gjort rent alla kontakter och dyligt..

Finns det någon mer brytare som kan orsaka detta fenomen? allt annat funkar. köra etc..

tips mottages gärna..

/Classe
 
Milkshaken
Min Villa President -02 gör så om jag har för lite varv och för mycket gräs just vid igångsättandet. den tvärstannar, testa att lyft upp bordet med pedalen och sen sänk.
 
har provat att ha högt varv å även bordet uppe, men utan lyckat resultat.. :(
 
Milkshaken
Har du haft bordet borta under vintern? servat den? Har du isf satt dit allt rätt? kan du kolla om knivarna går runt? men ta bort tändstiftet först...
 
Har suttit på under vintern, de snurrar på fint. kärvar inte eller nått. håller jag tillslagsknappen intryckt klipper den lika fint som innan...

vad är det som styr att klippbordet slår av ifall det går tungt? typ som man varit med om innan när man kör på någon skit eller i för högt gräs? någon givare som känner av belastningen i växeln till klippbordet? eller vad? någon som vet?
 
Knappen utsliten så den inte fastnar i intryckt läge?
 
Är ingen ändlägesbrytare med fasta lägen utan en digitalknapp som går till ett relä för att skapa en hållkrets. Japp relät är OK också..
 
Då har du kollat så "avstängningsknappen" också fungerar?
Alla kontakter hela och fina och inga skavda kablar?
 
Typiskt reläfel, så länge knappen hålls in får magneten till klippbordet ström men relät som ska slå till för att hålla strömmen när man släpper knappen drar inte som det ska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.