Hejsan

Drar om elen hemma och har fastnat för en serie vägguttag/brytare mm som finns på bl a Claes Ohlsson. Vet inte vad de heter men så här ser de ut http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/326139_6140_X_2004-06-30_124131.jpg.

Nu är mitt problem att denna serie inte har mer än "standard" varianterna. enkelbrytare, kron och så. Jag saknar bl a kontakter med kron/trapp funktion, dvs tända en trapp uppe och nere samt en annan lampa. jag vill ju inte sätta två dosor pga detta  :-[. Någon som vet en lösning på detta eller kan rekommendera en affär med "bättre" utbud (och som inte kostar 300 SEK/st)?

Sen undrar jag om någon vet var man hittar snygga lampkontakter - sånna man sätter på väggen högt upp. Jag hittar bara fula vita och plastiga sådana. Hilfe bitte  :-/
 
Jag har själv blivit fäst vid www.merten.se Artec-serie. Dessa är i ädelstål och kan jämföras med Jung. Bara att priset är en piss i Nilen jämfört med Jung. Ett vägguttag kostar ca 200:- inkl. ram. Dom har alla olika uttag man kan tänka sig. Kolla med din lokala Elfirma, så kan dom säkert ta fram exakta priser.

Lycka till ;)
 
Gira har oxå snygga grejor, tyskt plockepinn som dock är ruskigt snyggt! kolla på storel dom brukar ha giras katalog, sen är det bara att hugga en elektriker at tjacka prylarna åt dig.
 
pappskallen, Tack för tipset ;D Gira S-Classic ser ut att passa perfekt i mitt hus(20tal) sclassic_seriensch_551_1063786187.jpg Vansinnigt snygg enl min mening, men kanske väldigt dyr??? Jag kollar det
 
Schwingen skrev:
pappskallen, Tack för tipset ;D Gira S-Classic ser ut att passa perfekt i mitt hus(20tal) [bild] Vansinnigt snygg enl min mening, men kanske väldigt dyr??? Jag kollar det
allting är relativt, jag satte två infällda utomhusvägguttag hemma á 200kr styck, men ser man till att man ska ha prylarna i sisådär 30 år tycker jag priset är förhållandevis ointressant ;)
 
Trend strömställare 2-pol 102:-
Senso 2-pol, Vit 112:-
Senso 2-pol, Alu-metl 183:-

Enligt elbutik.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.