Hur får man push-to-open att fungera med IKEAs lådor?
Vad behöver man?
Hur installerar man?

Tack på förhand! ;)
 
Om du har möjlighet så ta den detaljen från ngn annan tillverkare, då Ikeas är väldigt klent konstruerad. Faktiskt så klen att deras egna säljare rekommenderar att man inte skall köpa dem.
 
Jag gissar att du tänker på den lilla fjädrande Push-open som är till för skåpsluckor. Den fungerar nog dåligt till lådor speciellt om de är tunga. Ska du ha en riktig Push-open så är det BLUMs Servodrive du behöver. Det behövs tillräckligt med plats bakom lådan för att det ska fungera. Sedan så kostar det en del. Jag har Servodrive på lådan under vasken, perfekt när man står med blöta/kladdiga händer och behöver komma åt för att slänga sopor.
 
OM man inte vill ha en elgrej utan nöjer sig med en enkel, finns det på ikea? Länk?
 
qwerty, ja det finns på Ikea (eller har i alla fall funnits) men eftersom deras är av såpas dålig kvalitet att tillochmed deras egna säljare rekommenderar att köpa dem på annat håll, så kanske det vore en bättre idé att ta exv Blum's Tip-On som finns att köpa överallt där det säljs kök.
 
Theofils i Stockholm har hela Blums sortiment och dessa går att spana in i deras webkatalog - www.theofils.se
 
Förstår inte riktigt vilka Blum delar man behöver - nån som har lust att ge beskrivning ev. med bilder hur det skall monteras?
Hur funkar Blums push to open när man har dämpade lådor?
 
IKEA har ingen push open för kök, dock en som fnkar för Bestå bokhylleserie, alltså inte kökskvalitet. Problemet för mig är att jag inte sett en icke elektrisk lösning som funkar bra. När man har soft closing så drar den in lådan samtidigt som en push open lösning försöker öppna den, alltså blir push open även push close och vem vill trycka in lådorna för hand när man kan stänga dem soft och lugnt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.