Hej, köpte en gräsklippare (bensin) från då hette de Silvan...och det funkade bra i två säsonger... men nu är det strul.. när man drar i startkabeln så startar motorn men så fort jag släpper bromsen och drar i spaken för att det ska börja driva farmåt så stannar den... har öppnat motorn.. torkat.. bytt tändstift... kommer inte vidare..


någon som känner igen detta? och har tips på vad jag kan göra själv?

tack

/;)
 
Roterar kniven på undersidan när motorn är igång ?
 
Släpper bromsen? Är det dödmansgreppet du menar så ska den ju stanna :)
 
kniven roterar ja...

egentligen spelar ingen roll om jag släpper broms eller ej... den startar och sen dör igen..det känns som att den bränner inte eller får inte luft...
 
Har du motor från Briggs&Stratton med primerblåsa framifrån, platt pappersluftfilter och bensintank i plast kan det vara packningen mellan luftfilterhållaren och motorn. Insugspackning är nog ordet jag letar efter.

Vad är det för motornummer? Står instansat antingen på blecket ovanför ljuddämparen eller på kåpan ovanför tändstiftet.
 
Om du kör utan tanklock, fungerar det bättre då ? ´Tänkte mest så du får in luft till tanken också.
 
Nonkan skrev:
Släpper bromsen? Är det dödmansgreppet du menar så ska den ju stanna :)

Chaplin . kan vi ta detta med bromsen en gång till. Har du inte en vanlig gräsklippare man går bakom? Det du kallar broms är dödmansgreppet?
 
Milkshaken
hehe. trodde klipparen hette Silvan, så jag sökte, det är tydligen en byggmarknad eller likn. Men frågan Chaplin är, vad är det för klippare, det underlättare oerhört mycket om du talar om det.
Du skriver längre upp att du har "Öppnat motorn"...... ??? Är det en åkbar, och du har öppnat chassiet för att komma åt motorn? Eller? Många frågor men underlättar som sagt om du förklarar lite mera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.