M
Hej,
Är det någon som vet om det går att sälja den olja som är kvar i tanken ?
Jag är på väg att instalera bergvärme och har ca 1,2 kubik kvar.

Tack på förhand.
 
Handlar väl, som alltid, bara om att hitta någon som vill köpa till det pris du vill ha.
Själv hade jag inga problem att bli av med några hundra liter.
 
M

Sålde du till någon privatperson då ?
Hur tappade ni ur det i så fall ... 200 liters fat känns lite otympliga.

Jag tänkte i första hand om någon visste någon som kom och hämtade med tankbil ?
 
Ja, han som jag lånade ett 195-liters fat av. Ska man bara köra upp dieseln hemma lär ingen fråga efter vad det är för färg på den. Det blev väl drygt halvfullt, eller nåt. Det jag hade innan eldade jag upp i pannan.
Två man bar upp tunnan från källaren. Den ena var jag. Hulken, släng dig i väggen!
 
Jag la ut en annons på blocket och det ringde en snubbe ganska snabbt...

Han kom med släpvagn och en 1 kubikstank på det..

Sen körde han med trädgårdsslang och en borrpump (en pump som man driver med borren).. gick väldigt fort att tömma mina 600 liter... Jag tog 3kr/l
 
M

Tack,
Jag skall prova med Blocket !
 
Jag känner till några värmepumpsinstallatörer som själva kör med oljeeldning hemma. De "befriar" sina kunder från besvärliga oljekladdar, och några hundra liter här och där blir snart en årsförbrukning.

Det är ett sätt, det.
 
M

Blocket var lösningen.
Telefonen började ringa efter bara några minuter.
Jag kunde nog sålt ca 10-12000 liter !
Det visade sig finnas ett otroligt stort intresse.

Tack för tipset :)
 
Hur mycket fick du per liter?
 
M
Jag begärde 6:-, och det verkade alla vara beredda på att betala.
Har man mindre volymer att sälja (tex 200-500 liter) får man kanske något mindre betalt eftersom de som köper får åka runt till fler innan de fyllt tanken.

Han som skall hämta min olja kommer med en 1000 liters plastbehållare på en släpkärra och pumpar ur oljan med en el-pump.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.