Vilken hustillverkare är idag billigast med platta på mark? Det finns många trådar ja, men någon är aktuell för i år?

Björklidenhus fröjd och LB-hus classic 117 är 2 alternativ.

Fler förslag, huset ska helst kosta under 1,5 mille NF. (oinredd övervåning är dock ok om 1,5 plan.)

/mrtux
 
Fiskarhedenvillan har ett hus som heter sparven, det går loss på under 1,5 mille nyckelfärdigt med platta på mark .
 
anderton_swe skrev:
Fiskarhedenvillan har ett hus som heter sparven, det går loss på under 1,5 mille nyckelfärdigt med platta på mark .
Tack för svar!

Kollade just in den. Något liten.

1 plan > 115kvm
1,5 plan > 125kvm

/mrtux
 
Tror tyvärr inte LB Classic 117 kvalar in på "under 1,5 mille NF".
Vårt Classic 185 (117 med 38 graders takstolar) kostade 1 675 000 NF i mitten på 2009. Sedan dess har priset justerats upp med 100 - 150 000 kr. Differansen mellan 117 och 185 var om jag inte minns fel bara 40 000.
 
Gå in och kolla på www.byggmästarhuset.se
Fick tipset, och jag själv är ev intresserad.
Åkte förbi ett visningshus i Vetlanda, såg ok ut.
Men inte riktigt samma som ett för 2,5 mille kanske...
Husen byggs om jag fattade rätt i samma fabrik som Willa Nordic.
 
Tror björklidenhus är det billigaste man kan få med platta på mark om man vill köpa nyckelfärdigt. Kolla på Vårgårdahus Boserie också.

Vi ska bygga med Fiskarhedenvillan och får det mycket billigare (uppemot 500 000) än motsvarande hos andra leverantörer för att vi lagt ner mycket förarbete nu med att ta in offertar och sedan kommer att göra mycket av snickrandet själva också. Fast ett Björklidenhus eller Vårgårdahus Boserie skulle nog kostat unefär desamma, men de hade tyvär inte ryggåstak och högre takhöjd som tillval och det tyckte vi var viktigt.
 
Tullemannen- Fick du någon uppfattning om pris på byggmästarhuset? tyckte inte jag hittade något på hemsidan..
 
Gummistövel skrev:
Tullemannen- Fick du någon uppfattning om pris på byggmästarhuset? tyckte inte jag hittade något på hemsidan..
Nja, pratade löst med en säljare, ärligt talat kommer jag inte ihåg exakt. Men det verkade vara ganska fasta pris på det mesta. "What you see is what you get" Det gick inte att ändra på så mycket, inte då iaf. Önskar jag kunde ge dig ett pris.
 
Tyckte det lilla enplanshuset såg helt ok ut (men inte mer), skulle kunna vara intressant OM det är ett bra pris på det... lustigt med hustillverkare som upprepade gånger poängterar sitt låga fasta pris på hemsidan men sen inte kan skriva ut det någonstans (iaf pris på byggsatsen):S ..lite samma sak med tex Anebyhus Första villan-serie.
 
Har en före detta kollega som bygger byggmästarvillan i närheten av Örebro. De verkar nöjda än så länge.
 
Aha ja men då kanske det kan vara värt att kolla up.. tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.